הרב יצחק דוד גרוסמן בביקור ראשון בטכניון

יש להמשיך בהגדלת מספר הסטודנטים החרדים בטכניון

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא (מימין) והרב יצחק דוד גרוסמן. קרדיט צילום : שרון צור, דוברות הטכניון

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא (מימין) והרב יצחק דוד גרוסמן. קרדיט צילום : שרון צור, דוברות הטכניון

הרב יצחק דוד גרוסמן – חתן פרס ישראל, רב העיר מגדל העמק, חבר מועצת הרבנות הראשית ומייסד רשת מוסדות החינוך “מגדל אור” ביקר בשבוע שעבר בטכניון. הרב גרוסמן נפגש עם נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, המשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון מר מתניהו אנגלמן, פרופ’ אמריטוס ארנון בנטור מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית פרופ’ עודד רבינוביץ, פרופ’ רוס פינסקי מהפקולטה למתמטיקה, מר מולי דותן וגב’ אילנה לוסטיג מהמרכז לחינוך קדם-אקדמי בטכניון ועם שלושה סטודנטים חרדים הלומדים בטכניון. הוא דן עם ראשי הטכניון בקידום ההשכלה הגבוהה במגזר החרדי.

פרופ’ ארנון בנטור, שהיה דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בתקופה שבה נהגתה התוכנית לשילוב סטודנטים חרדים בטכניון ויצאה לדרך, אמר כי העובדה שהסטודנטים החרדים יכולים לשמור על אורחות חייהם מסייעת להם להתמודד עם אתגרי הלימודים. לדבריו פיתח הטכניון “מודל ייחודי שאין בו שום פשרה על רמה אקדמית, אבל יש בו הרבה רגישות ונכונות לאפשר לצעירים חרדים ללמוד בתוך הקהילה שלהם.”

דיקן הפקולטה הנוכחי, פרופ’ רבינוביץ, אמר כי “כיום לומדים בפקולטה סטודנטים חרדים בתכנית מיוחדת של המסלול למיפוי וגיאו-אינפורמציה. המחזור הראשון של התכנית סיים בשנה שעברה ובוגריו השתלבו יפה בעולם העבודה. חשוב לציין שהעלייה במספר הסטודנטים החרדים מועילה לא רק להם ולמשפחותיהם אלא גם לסטודנטים האחרים ולטכניון. המגוון החברתי וההתמודדות עם האתגר של הלימודים בטכניון תורמים להסרת חומות של שונות וחשדנות.”

יוחאי לוי, סטודנט חרדי הלומד בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון, אמר כי “הטכניון יוצא מגדרו למעננו גם במגורים במעונות וגם בסיוע ובליווי שלנו בהיבטים אקדמיים ואחרים.”

“כיום משרתים חרדים רבים בצבא ובשירות לאומי,” אמר הרב גרוסמן, “ולכן הבעיה מתעוררת בשלב מאוחר יותר, כשהם רוצים להתפרנס כראוי. העוני במגזר החרדי מרובה והצעירים רוצים להיחלץ ממנו, ולשם כך דרושה השכלה.”