משלחת סינית בראשות ראש העיר שנטאו ביקרה בטכניון

זהו צעד נוסף במסגרת הקמת GTIIT – מכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה – בעיר הסינית

משלחת גדולה של בכירים סינים, ובראשה ראש העיר שנטאו ליו שיאוטאו, ביקרה לאחרונה בטכניון וזאת כצעד נוסף בהידוק הקשרים בין הטכניון לסין ובפרט לקראת הקמתו של GTIIT – מכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה. במסגרת הביקור נחתם הסכם לקידום הקמת המכון.

“אני שמח על ההזדמנות להגיע לחיפה ולבקר באוניברסיטה המפורסמת הזאת, הטכניון,” אמר מר ליו. “הביקור הזה הוא עבורנו הזדמנות להכיר טובה לנציגי הטכניון על שיתוף הפעולה ועל ההזדמנות שהענקתם לנו בהקמתה של אחת משתי השלוחות הראשונות של הטכניון בעולם. אני מודה לכם בשמם של 5.5 מיליון תושבי שנטאו, ואני מבטיח בשם העיר שנטאו ומחוז גואנגדונג שנעשה הכל כדי לקדם את בניית המכון הייחודי הזה. לראש העיר חיפה אני מבקש לומר שראינו קצת את העיר וכבר ברור לי שיש לנו הרבה מה ללמוד מכם.”

ראש העיר חיפה, מר יונה יהב, אמר כי “חיפה היא העיר הישראלית שבה אחוז האקדמאים הוא הגבוה ביותר. אנחנו מאמינים שעתיד העיר והמדינה תלוי בהשכלה הגבוהה, ולכן הפכנו את העיר התחתית בחיפה לקמפוס גדול בסגנון אירופי, כלומר קמפוס מבוזר המשתלב בעיר.”

חברי המשלחת הסינית נפגשו בטכניון עם פרופ’ פאול פייגין, עוזר לנשיא הטכניון לפרויקטים אסטרטגיים, הממונה מתוקף תפקידו על פרויקט הקמת הקמפוס בסין ועל הקשר בין הטכניון ל-GTIIT, שהציג לפניהם את נציגי הטכניון המעורבים בהנהלת המכון: פרופ’-מחקר אהרן צ’חנובר (רקטור GTIIT); סגני הרקטור פרופ’ אליעזר שלו, פרופ’ משה שיינטוך (דיקן הנדסה), פרופ’ נועם סוקר (דיקן מדעים), פרופ’ סימה ירון (ראש התוכנית להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון) ופרופ’ משה איזנברג (ראש התוכנית להנדסת חומרים). כמו כן הם פגשו את בנימין סופר, מנכ”ל T3 – חברת המסחור של הטכניון.

על ההסכם שנחתם חתומים מר ליו שיאוטאו מטעם עיריית שנטאו, נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ומנכ”ל הטכניון מר מתניהו אנגלמן מטעם הטכניון, מר לי ג’יאנגה מטעם משרד ההכנות של GTIIT , ונשיא אוניברסיטת שנטאו פרופסור סונג יאוג’ן. את הביקור הנחה ריצ’רד טבנצ’יק, ראש היחידה לפיתוח משאבים בטכניון.

חברי המשלחת עם אנשי הטכניון

חברי המשלחת עם אנשי הטכניון