הכנס הישראלי ה-34 להנדסת מכונות

יתקיים בטכניון בסימן ‘האינטרנט של הדברים’ ו’ביג דאטה’

הכנס הישראלי ה-34 להנדסת מכונות(ICME 2016)  יתקיים בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון בתאריכים 23-22 בנובמבר 2016, בהשתתפות מאות מבכירי התחום בתעשייה ובאקדמיה. מדובר באירוע בין תחומי חשוב שמטרתו לטפח חדשנות ולקדם תרגום של מחקר בסיסי ליישומים הנדסיים מועילים. בפעם האחרונה התארח הכנס בפקולטה לפני למעלה מעשור.

הרצאות המליאה בכנס יתמקדו בכיווני ההתפתחות העתידיים של ‘האינטרנט של הדברים’ – שילוב מערכות אלקטרו-מכניות המאפשרות איסוף מידע וצבירתו בענן, ו’ביג דאטה’ – שימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה לחילוץ אינפורמציה משמעותית מתוך מידע זה לטובת שיפור ביצועים, בקרה, תכן וייצור של מערכות כאלה. מעבר לכך יכלול הכנס שמונה מושבים בתחומי הדעת הקלאסיים והעכשוויים של הנדסת המכונות, כגון אנרגיה, תכן וייצור, תיב”ם, רובוטיקה, בקרה, הנדסה אופטית ותרמודינמיקה, אשר יתקיימו במקביל.

הכנס ייפתח ביום שלישי, 22 בנובמבר, בשעה 09:00, בדבריהם של נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, דיקן הפקולטה להנדסת מכונות פרופ׳ יורם הלוי, יו”ר אגודת מהנדסי המכונות בלשכת המהנדסים מר עמנואל צבי ליבן, יו”ר הכנס פרופ’ אלון וולף ויו”ר התכנית האקדמית פרופ’ ערן שר. לאחר מכן יתקיימו שתי ההרצאות הראשיות, שיישאו בוגרי הטכניון פרופ’ הוד ליפסון מאוניברסיטת קולומביה ומר זיו בלפר סגן נשיא ומנהל מרכז הפיתוח של חברת PTC בישראל. בבוקר יום רביעי יישאו את ההרצאות הראשיות מר ערן שלמה מאינטל, על מגמות בעולם האינטרנט של הדברים, ופרופ’ גלית שמואלי מהאוניברסיטה הלאומית של טייוואן, על ‘ביג דאטה התנהגותי’.

עוד בכנס: הצגה של חברות מובילות בתעשייה, תערוכת פוסטרים שיציגו מחקרים נבחרים, תחרות המצגת המצטיינת לסטודנטים בתארים גבוהים והענקת אותות הוקרה.

לתכנית הכנס המלאה: goo.gl/QPdz8Z

תוכנית הכנס הישראלי ה-34 להנדסת מכונות