פרופ’ משה איזנברג יקיר העיר חיפה לשנת תשע”ו – 2016

“אני רואה בהענקת עיטור ההוקרה של העיר חיפה כבוד לטכניון, לו אני משמש שליח ציבור.  אני שמח שפעילותי בהוראה, במחקר ובאדמיניסטרציה אקדמית במשך למעלה מ-35 שנה זכתה להכרה והערכה. ברצוני להביע תודה למוריי, לעמיתיי, לחבריי ובעיקר לתלמידי המחקר שלי וכמובן למשפחתי היקרה.” כך אמר פרופ’ משה איזנברג, מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון, בעקבות קבלת אות יקיר העיר חיפה לשנת תשע”ו – 2016.

פרופ' משה איזנברג

פרופ’ משה איזנברג

משה איזנברג נולד בגרמניה ב-1947 ובגיל שנתיים עלה לארץ. למד בבית הספר היסודי “יבנה” בכפר אתא, ובתיכון בבית הספר הריאלי העברי בחיפה. שירת בצה”ל בסדיר כמפקד סוללה בתותחנים, ובמילואים הגיע לתפקיד מג”ד בדרגת סא”ל. סיים תואר ראשון בפיזיקה בטכניון, שם הוענק לו תואר דוקטור בשנת 1977. את הפוסט-דוקטורט עשה במחלקה לחומרים באוניברסיטת קורנל בארה”ב, ואחר כך היה עמית מחקר במרכז המחקר של IBM בניו יורק.
ב-1980 חזר לטכניון כחבר סגל בפקולטה להנדסת חומרים ובמכון למצב מוצק. ב-1994 קודם לדרגת פרופסור מן המניין בשנת ובשנת 2000 מונה למחזיק הקתדרה בפיזיקה של המצב המוצק. פרש לגמלאות מהטכניון ב -2015.
פרופ’ משה איזנברג מילא שורה של תפקידים בכירים בטכניון ותרם לקידומו ולהתפתחותו. בין השאר היה דיקן הפקולטה להנדסת חומרים, משנה לנשיא הטכניון למחקר, מנהל מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע”מ, יו”ר מועצת המנהלים של חממת הטכניון ושל דיימוטק (חברת היישום של הטכניון), יו”ר מועצת המנהלים של בית הספר להנדסאים, חבר הקורטוריון והוועד המנהל של הטכניון ודירקטור של מוסדות וחברות המסונפים הטכניון. גם לאחר פרישתו לגמלאות הוא ממשיך בפעילות למען הטכניון בדגש על הפעילות הבינלאומית – חבר הועד המנהל של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק וממובילי הקמת שלוחת הטכניון בסין.
מחקריו הרבים בתחום של חומרים אלקטרוניים, בדגש על קורלציה בין תהליכי ייצור, תכונות פיזיקליות כגון מבנה והרכב ותכונות חשמליות, הניבו למעלה מ-250 מאמרים בספרות המדעית הבינלאומית ו-8 פטנטים בינלאומיים, והקנו לו מוניטין בקהילת המדענים בארץ ובעולם. הוא הוזמן לכנסים מקצועיים רבים והיה מדען אורח באוניברסיטאות מובילות בארה”ב ובצרפת.
נשוי לצביה, אב לשלושה וסב לשישה נכדים.
מנימוקי ועדת העיטורים
פרופ’ משה איזנברג בתפקידיו המגוונים תרם רבות לפיתוח וקידום הטכניון, מוסד הטכניון למחקר ולפיתוח בע”מ והפקולטה להנדסת חומרים. מחקריו פורצי הדרך, בצד אישיותו הנוחה ודרכי הנועם שלו, הביאו למעבדותיו עשרות סטודנטים שסיימו בהנחייתו תארים גבוהים ותופסים היום עמדות מפתח באקדמיה, בתעשיית האלקטרוניקה הבינלאומית בכלל והישראלית בפרט.
על כל אלה ועוד מוענק לו עיטור “יקיר חיפה”

תמונה קבוצתית

תמונה קבוצתית