נושמים יזמות

תחרות Dream Factory, שהתקיימה לאחרונה בטכניון, מספקת לסטודנטים הזדמנות להתחכך בעולם היזמות ולהציע לחברות עסקיות פתרונות טכנולוגיים יצירתיים

בתמונה : הסטודנטים ונציגי החברות עם דניאל בר שלו (משמאל) ומעין לופטון (שנייה משמאל)

בתמונה : הסטודנטים ונציגי החברות עם דניאל בר שלו (משמאל) ומעין לופטון (שנייה משמאל)

לאחר חודש של עבודת הכנה מאומצת התקיים בטכניון אירוע Dream Factory, שבו הציגו סטודנטים מהטכניון פתרונות מעשיים ויצירתיים לבעיות טכנולוגיות שהתעוררו בחברות עסקיות שונות. פרויקט זה נועד לעורר את הסטודנטים לחשיבה יצירתית ויזמית ולחשוף אותם לתעשייה ולבעיות ממשיות העולות בסביבתו היומיומית של המהנדס. לזוכים ניתנים פרסים כספיים.

תחרות Dream Factory, הנערכת במסגרת BizTEC ומרכז ברוניצה ליזמות בטכניון, התקיימה לראשונה בשנת 2014, והפתרונות שהוצגו בה על ידי הסטודנטים זכו לשבחים רבים מן החברות שהציגו את האתגרים. השנה התמקדה התחרות בתעשייה המסורתית וזימנה חמש חברות: חיפה כימיקלים, מעבדות שרון (Sharon Labs), אַבְגּוֹל, תמה ושטראוס. האתגרים שהציגו החברות התפרסו על פני תחומים רבים ובהם כימיה, הנדסה כימית, הנדסת סביבה, הנדסת מכונות והנדסת מזון. נציגי החברות, שקיימו קשר רציף עם הסטודנטים, הגיעו לארוע כדי לשמוע את הפתרונות המוצעים ולהעריך אותם על פי יעילותם וישימותם. הנה כמה מהאתגרים ופתרונותיהם:

חברת חיפה כימיקלים ביקשה פתרון לפיזור ידני אך מדויק של דשן מוצק. שרון פארבר, סטודנט לתואר שני בפקולטה להנדסת מכונות ועודד יקיר, סטודנט לתואר ראשון בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, הציגו כל אחד בתורו מתקן להחדרת כמות מדודה של דשן לאדמה. הפיתוחים יוצגו בפני הדרג הבכיר בחברה, שיקבע כיצד יחולק הפרס ביניהם.

חברת תמה פנתה ל- Dream Factoryבבקשה לפתח מכשיר ייחודי שייתן מענה לעיטוף ידני של משטח ברשת אלסטית. המכשיר נדרש להקל על עבודת המפעיל, להביא לעטיפת משטח אופטימלית, לייצר מנגנון חיכוך כך שהרשת תימתח ולא תחליק, ומתיחוּת הרשת לא תושפע ממהירות הפריסה. סמיר בגלקוטה, סטודנט לתואר שני בעל ניסיון של יותר מעשור בתעשייה, הציג לחברה התקן העונה על מרבית הדרישות שהוגדרו. תמה תעניק לו את הפרס כתשורה להשקעה ולרצינות בהן פעל סמיר לכל אורך הפרויקט.

תחרות Dream Factory נוהלה השנה על ידי מעין לופטון במסגרת תוכנית BizTEC, שאותה מנהלת דניאל בר שליו. התוכנית מתקיימת כאמור במסגרת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון בראשותו של רפי נווה.