אזילקט: פריצת דרך מדעית-רפואית

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא (משמאל) מעניק לפרופ' אמריטוס מוסא יודעים (במרכז) ופרופ' אמריטוס ג'ון פינברג (מימין) אות הוקרה מהטכניון

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא (משמאל) מעניק לפרופ’ אמריטוס מוסא יודעים (במרכז) ופרופ’ אמריטוס ג’ון פינברג (מימין) אות הוקרה מהטכניון

אירועי הקורטוריון נפתחו במוצאי שבת בקבלת הפנים החגיגית של נשיא הטכניון פרופ’ לביא ואשתו ד”ר לינה לביא לכבוד מאות המשתתפים. בארוע השתתפו ראש העיר חיפה יונה יהב, יו”ר הוועד המנהל של הטכניון גדעון פרנק, היזם בוגר הטכניון ד”ר יוסי ורדי, מולי אדן, בעבר סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא אינטל ישראל וכיום יועץ בכיר לבנק הפועלים, מנכ”ל המרכז הרפואי רמב”ם פרופ’ רפי ביאר, סגן נשיא ברודקום ד”ר שלמה מרקל, חתני פרס הארווי לשנת 2015 הפרופסורים עמנואל בלוך ומרק קירשנר, איש העסקים והפילנתרופ נורמן סיידן, חברי הנהלת הטכניון והוועד המנהל, נשיאי הטכניון לדורותיו, דיקני הפקולטות ורבים נוספים.

במרכזו של ערב הפתיחה עמד אירוע הוקרה מיוחד למפתחי תרופת ה”אזילקט” למחלת הפרקינסון, פרופ’ אמריטוס מוסא יודעים ופרופ’ אמריטוס ג’ון פינברג מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון. השניים פיתחו בשנות השבעים תרופה בשם “ראסאג’ילין”, שנמצאה יעילה במניעת מוות של נוירונים במוח. פיתוח זה הוביל לפיתוחה של תרופת ה”אזילקט” בידי חברת טבע. ארז ויגודמן, נשיא ומנכ”ל טבע, שיגר לשניים אגרת הוקרה מיוחדת בה כתב: “הארוע המתקיים הערב הולם, בחשיבותו וביוקרתו, את גודל ההישג שאותו אתם חוגגים. פרופ’ יודעים ופרופ’ פינברג, מן הראוי שתהיו גאים בעבודתכם, אשר הקלה את סבלם של חולים רבים והעניקה ימים טובים לאלפי אנשים החיים בצלה של המחלה. הצלחתן של תרופות כגון אזילקט וקופקסון מעידה על הפוטנציאל העצום הטמון ביחסים אמיצים בין אקדמיה ותעשייה. שילוב כוחות והתמקדות במשימה שלפנינו מעניקים לנו את הכוח לשנות את מהלך ההיסטוריה.”

 

“לכל אוניברסיטה יש היכל תהילה משלה של מחקרים פורצי דרך ותגליות משמעותיות. לאזילקט מקום של כבוד בהיכל התהילה של הטכניון”, ציין נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא שהעניק לשניים אות הערכה מיוחד מהטכניון כהוקרה על פועלם.

 

מימין לשמאל: פרומה יודעים, פרופ' ג'ון פינברג, ראש העיר חיפה יונה יהב, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא ופרופ' מוסא יודעים

מימין לשמאל: פרומה יודעים, פרופ’ ג’ון פינברג, ראש העיר חיפה יונה יהב, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא ופרופ’ מוסא יודעים