אוניברסיטת החלל הבינלאומית מגיעה לראשונה לישראל

 

בחודשיים הקרובים תקיים האוניברסיטה בטכניון את הקורס השנתי של תכנית לימודי החלל (SSP). טקס הפתיחה יתקיים באולם רפפורט (חיפה) ביום שלישי, 12 ביולי, בשעה 18:30

תכנית לימודי החלל לשנת 2016 תתקיים בטכניון בתאריכים 12 ביולי – 1 בספטמבר 2016.  במהלך הקיץ יתקיימו בטכניון הרצאות אורח ודיונים בהשתתפות מיטב מומחי החלל בעולם ובהם  ד”ר באז אולדרין, שותפו של ניל ארמסטרונג לנחיתה הראשונה על הירח, רונה רמון, האסטרונאוטים האמריקאים ג’ף הופמן וג’סיקה מאייר, הקוסמונאוט הרוסי סרגיי קריקאלב, האסטרונום הקנדי ד”ר דייוויד לוי שגילה את כוכב השביט  שומייקר-לוי 9 ומהנדס החלל וסופר המדע הבדיוני אריק צ’וי

בקיץ הקרוב, 47 שנה אחרי שדרך על הירח, יגיע האסטרונאוט ד”ר באז אולדרין לקמפוס הטכניון וישתתף באירועי התכנית ללימודי חלל של אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU). אולדרין, האדם השני שדרך על הירח, הצטרף לאחרונה לצוות היועצים של אוניברסיטת החלל הבינלאומית.
התכנית היוקרתית ללימודי חלל, המתקיימת זו הפעם הראשונה בישראל ובמזרח התיכון בכלל, נערכת בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה, עיריית חיפה, סוכנות החלל הישראלית וקרן אילן רמון. במסגרת התכנית יתקיימו בטכניון ארועים פתוחים לקהל הרחב: הרצאתו של ד”ר באז אולדרין, הרצאות של אסטרונאוטים מכל העולם, פאנל בנושא אסון מעבורת הקולומביה, פאנל בנושא מדע בדיוני לזכרו של מחבר “אודיסאה בחלל” ארתור סי קלארק, תחרות רובוטיקה, דיונים בחידושים האחרונים בחלל ועוד.

אוניברסיטת החלל הבינלאומית בוחרת מדי שנה, מאז שנת 1988, מקום בעולם שיארח את קורס הקיץ השנתי של התכנית ללימודי חלל (SSP). הקורסים האחרונים התקיימו באוניברסיטת אוהיו, במרכז המחקר איימס של NASA  בבייג’ינג, במלבורן (פלורידה) ובמונטריאול.
בעקבות מאמצים משותפים של הטכניון ושל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע החליט חבר הנאמנים של אוניברסיטת החלל הבינלאומית לקיים את תכנית הקיץ היוקרתית שלה בשנת 2016 לראשונה בישראל. מטעם הטכניון ירכז את הסמסטר מכון אשר לחקר החלל, בראשותו של פרופ’ פיני גורפיל.

בתכנית ללימודי החלל יקחו חלק 106 משתתפים מ-24 מדינות יחד עם מאה אסטרונאוטים, מנהלי סוכנויות חלל מרחבי העולם ומומחי חלל מהאקדמיה ומהתעשייה. המשתתפים נבחרים בקפידה מתוך תפיסה שאלה יהיו מנהיגי החלל בעתיד. ואכן, רבים מבוגרי התכנית של אוניברסיטת החלל כבר משובצים בתפקידים בכירים בתעשיית החלל העולמית.

התכנית היוקרתית ללימודי חלל בטכניון  (SSP) תימשך שמונה שבועות ותציע למשתתפים חוויית התפתחות מקצועית נרחבת וייחודית, המכסה את כל ההיבטים של תוכניות החלל ויוזמות החלל ומכילה היבטים שונים כגון מדעי החלל, הנדסת חלל, מדיניות, כלכלה ומשפט, ניהול החלל, יישומי חלל ותפקוד האדם בחלל. התכנית מכוונת לאנשי מקצוע מכל התחומים, כמו גם לבוגרי אוניברסיטאות צעירים. הפרויקטים הקבוצתיים מאפשרים למשתתפים להתמקד בתחומם במסגרת קבוצתית ולייצר מצגות ודוחות איכותיים תוך שבועות ספורים.

 

במהלך הקיץ יתקיימו במסגרת התכנית פאנלים והרצאות מיוחדים הפתוחים לקהל הרחב. האירועים יתקיימו בשפה האנגלית ומחייבים הרשמה מראש.
לרשימת האירועים המלאה לחצו כאן