163 רובוטים בתחרות הרובוטיקה הגדולה של FIRST

163 רובוטים יכבשו את היכל מנורה מבטחים בתחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל של ארגון FIRSTאלפי תלמידים בגילאי 6-18 יחגגו יחד ערכים, מדע וטכנולוגיה בתחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל של ארגון FIRST, הנערכת בשיתוף הטכניון. ארגון FIRST ישראל, שהפך בשנת 2013 לפרויקט רשמי של הטכניון, מטפח צעירים מבטיחים לקראת היותם המנהיגים והיזמים של המחר. זאת באמצעות תכניות רובוטיקה חדשניות המעניקות השראה מדעית, הנדסית וטכנולוגית. יותר מ-200 רשויות מכל הקשת החברתית והגיאוגרפית ברחבי הארץ מעורבות בהפעלת קבוצות תלמידים השותפות בארבע תכניות המשלבות התרגשות, יצירתיות ומטפחות כישורי חיים:

FIRST Robotics Competition – לתלמידי תיכון

62 נבחרות מרחבי הארץ וקבוצה אורחת מבוסניה יתחרו במשימת STRONGHOLD℠ לאחר שישה וחצי שבועות של עבודה אינטנסיבית בתכנון, בבנייה ובתכנות רובוטים בסיוע הורים, מורים, מהנדסים ומתנדבים מהקהילה.

מה הרובוטים נדרשים לעשות במשימת STRONGHOLD℠? הקלק כאן

דוגמא לרובוט שנבנה על ידי קבוצה בתום שישה וחצי שבועות – הקלק כאן

FIRST Tech Challenge – לתלמידי כיתות ח’-י’

תחרות רובוטיקה לתלמידי תיכון המיושמת במעל 15 מדינות בעולם ומבוססת על מודל של תחרויות בעולם הספורט.

עונת 2015/2016 היא העונה הראשונה של תכנית FIRST Tech Challenge בישראל . בעונה זו התמודדו 16 נבחרות מרחבי הארץ עם משימת Res-Q℠ – משחק שאופיין על בסיס מצבי הצלה איתם התמודדו חוקרי הרים ברחבי העולם.

מה הרובוטים נדרשים לעשות במשימת Res-Q℠? הקלק כאן

דוגמא למשחק מתחרות בינלאומית – הקלק כאן (מומלץ לצפייה מ-1:30)

FIRST LEGO League – לתלמידי כיתות ד’-ט’

100 קבוצות (1,000 תלמידים) מתוך 470 קבוצות ברחבי הארץ העפילו לשתי תחרויות הגמר של תכנית FIRST LEGO League. תכנית זו נוסדה במסגרת שיתוף פעולה של FIRST וקבוצת LEGO.

תחרות זו לתלמידי כיתות ד’-ט’ מיושמת ביותר מ-80 מדינות ומשלבת מחקר, בנייה ותכנות של רובוט, ערכים וכיף טהור. מעל 290,000 תלמידים חקרו את העולם המרתק של פסולת וגילו כי בפסולת שלנו יש יותר מכפי שנראה לעין.

 

דוגמא לרובוטים המשתתפים במשימת במשימת Trash Trek℠ – הקלק כאן

FIRST LEGO League Junior – לילדי גן חובה – כיתה ד’  

בעונה השישית של תכנית FIRST LEGO League Junior משתתפות כ-450 קבוצות המתמודדות עם האתגר הגלובלי Waste Wise℠ – “חכמים עם פסולת”.

ישראל היא המדינה המובילה מבין 18 מדינות מבחינת מספר הקבוצות המעורבות בתכנית.

מה כוללת התכנית? הקלק כאן
מה זה FIRST?

FIRST הוא ארגון בינלאומי ללא מטרת רווח אשר נוסד בשנת 1989 בארה”ב על ידי ממציא הסגוויי דין קיימן (Dean Kamen)- יזם, וחסיד בלתי נלאה של מדע וטכנולוגיה, המחזיק ביותר מ-440 פטנטים בארה”ב ובחו”ל. מתוך מטרה להעניק השראה לצעירים, לפתח בהם מוטיבציה וסקרנות ולעודד אותם לערכים, להנדסה, למדע ולטכנולוגיה.

פעילות FIRST נוסדה בישראל לפני 12 שנה על ידי האלוף במיל’ אביהו בן-נון, בשיתוף עם הטכניון. בשנת 2013 אימץ הטכניון את התוכנית והפך אותה לפרויקט רשמי שלו.
פעילות זו נשענת על מעורבותם של מאות אלפי מתנדבים השותפים לקהילת FIRST העולמית. FIRST הוא קיצור של For Inspiration and Recognition of Science and Technology ובעברית: “למען השראה והכרה במדע ובטכנולוגיה”.

ארגון FIRST מארגן מדי שנה ארבע תחרויות שונות בתחום הטכנולוגיה לתלמידי בית ספר יסודי, חטיבות ביניים ותיכונים במדינות רבות ובהן ישראל.

לפרטים: www.firstisrael.org.il