הכרה בינלאומית

פרופ’ חוסאם חאיק מהטכניון קיבל בסוף השבוע את פרס הומבולדט למחקר בגרמניה; בנוסף נבחר פרופ’ חאיק לרשימת מאה האישים המשפיעים שמפרסם המגזין האמריקני GOOD

פרופ' חוסאם חאיק עם מערכת הסניפון

פרופ’ חוסאם חאיק עם מערכת הסניפון

בסוף השבוע קיבל פרופ’ חוסאם חאיק מהטכניון את פרס הומבולדט למחקר (Humboldt Research Award), המוענק על ידי קרן הומבולדט בגרמניה. הפרס מוענק לחוקרים בולטים שהשפיעו משמעותית בתחומי המחקר שלהם, בתנאי שהם מקיימים שיתוף פעולה כלשהו עם מכוני מחקר בגרמניה. הוא ניתן על מכלול פועלו של החוקר – תגליות, תיאוריות ותובנות.

פרופ’ חאיק, חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית וחבר במכון ראסל ברי לננו-טכנולוגיה בטכניון, קיבל את הפרס על תרומתו העצומה לאבחון מחלות באמצעות סמנים חדשניים שגילה במסגרת מחקריו בטכניון. מדובר בסמנים המופיעים בהבל הפה ובעור.

במקביל להכרזה על הענקת פרס הומבולדט למחקר נכלל פרופ’ חאיק ברשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם, שפורסמה השבוע על ידי מגזין  GOOD הרואה אור בלוס אנג’לס. ברשימה נכללים אנשים מ-37 מדינות, התורמים לרווחת האנושות בהיבטים שונים ובהם מדע, חינוך ועסקים. המכנה המשותף לכולם, על פי עורכי הרשימה, הוא היותם אישים ה”מניעים שינוי ומסרבים לקבל את המציאות הקיימת כסוף פסוק. איש ממאה האנשים שבחרנו אינו פועל מתוך תאוות תהילה – וזו בדיוק הסיבה שחשוב להכיר בפועלם.”

פרופ’ חוסאם חאיק השלים דוקטורט בתחום האנרגיה ורק אחר כך עבר לתחום הטכנולוגיה הביורפואית. לדבריו, “דווקא בזכות העובדה שאינני רופא יכולתי לחשוב על פיתוח ייחודי כל כך – מערכת זולה ולא פולשנית לאיבחון מחלות על סמך הבל הפה. בהשראת הכלבים, שיודעים לזהות חולִי אבל לא לדווח לאדם מהי מחלתו, פיתחתי את המערכת הדיגיטלית הזאת המאבחנת במדויק את המחלה ואת שלב התפתחותה. כיום אנחנו פועלים לקידום המערכת בכמה היבטים ובהם אבחון של מחלות נוספות וממשק המחבר אותה לסמארטפון.”

 

לאתר מגזין GOOD

טקס הענקת פרס הומבולדט לפרופ' חאיק

טקס הענקת פרס הומבולדט לפרופ’ חאיק