AST והטכניון משקיעים בחברת WellToDo

WellToDo פיתחה, על בסיס טכנולוגיה שמקורה בטכניון, שיטה חדשנית לסילוק מזהמים במים. השיטה צפויה לפתור בעיות מים חמורות בארה”ב.

AST והטכניון משקיעים בחברת WellToDo, שפיתחה טכנולוגיה לסילוק מזהמים במים. הטכנולוגיה של WellToDo, שמקורה בטכניון, הופכת מזהמים במים לחומרים לא מזהמים תוך שימוש בתהליך כימי חדשני. המדובר בטכנולוגיה מבטיחה, הצפויה לפתור בעיות מים חמורות בארה”ב. לאחרונה, נבחרה WellToDo על ידי חברת GE מבין מאות חברות, והוכרזה כאחת מבין שש חברות המובילות בעולם, בעלות טכנולוגיה חדשנית ומבטיחה בתחום המים.

מנכ"לWellToDo חובב גילן

מנכ”לWellToDo חובב גילן

הטכנולוגיה של WellToDo מתבססת על תהליך כימי אשר הופך את המזהמים שבמים לחומרים שאינם מזהמים. זאת בניגוד לטכנולוגיות קיימות, המפרידות את המים המזוהמים לשני זרמים: זרם עיקרי של מים נקיים וזרם משני המכיל כמות גדולה של מזהמים. טכנולוגיות אלה, במובן מסוים, אינן פותרות את בעיית הזיהום אלא רק מעבירות אותה למקום אחר. הטכנולוגיה של WellToDo היא השיטה היחידה הקיימת כיום לסילוק מזהמים במים בתהליך כימי שאינו מייצר חומרי לוואי או זרם משני מזוהם.

WellToDo הוקמה בשנת 2013 על בסיס הטכנולוגיה הייחודית שפיתחו פרופ’ משה שיינטוך וד”ר אורי מיטל מהפקולטה להנדסה כימית בטכניון. טכנולוגיה זו יעילה בסילוק מזהמים כגון חנקות, הנפוצים במי שתייה, ובמזהמים הנמצאים בשפכים של מכרות, תחנות כוח ומפעלי מזון ומשקאות.

החברה החלה את דרכה בתוכנית החממות של המדען הראשי, והוכיחה את יעילות הטכנולוגיה שלה בסילוק חנקות – המזהם הנפוץ ביותר במי התהום בישראל – מבארות. שתיית מים המכילים חנקות מעל הריכוז המותר עלולה לגרום מחלות קשות ואף תמותה בקרב תינוקות. הפיקוח על חנקות בישראל ובעולם מחמיר מאוד, לרבות השבתת בארות ומקורות מים שבהם ריכוז החנקות גבוה מהמותר. בעיית זיהום מקורות המים בחנקות חמורה מאוד בארה”ב ובעיקר במערב התיכון ובמדינות נוואדה וקליפורניה, שבהן החריפה הבעיה כתוצאה מבצורת קשה.

לאחרונה גייסה החברה כמיליון דולר מקבוצת החברות של א.שיצר כימיקלים באמצעות חברת הבת שלה, AST. AST כבר השקיעה בהצלחה בחברות המפתחות טכנולוגיות חדשניות לטיפול במים – חברות שמקורן באוניברסיטת בן-גוריון וב”מקורות”. הטכניון, כבעל מניות משמעותי בחברה, הצטרף לסבב ההשקעה באמצעות קרן ההשקעות הייחודית שלו ושמר על אחזקותיו בחברה. את ההשקעה ליוותה עו”ד מיטל כץ ממשרד עורכי דין פרימס, שילה, גבעון, מאיר.

הכסף שגויס ישמש לחדירה לשוק הבינלאומי, תוך התמקדות ראשונית בשוק האמריקאי, שם נמצאת החברה בעיצומו של פרויקט משמעותי להטמעת הטכנולוגיה בשיתוף American Water, חברת המים הגדולה בארה”ב. WellToDo מנהלת מגעים עם חברות תעשיתיות ותאגידי מים נוספים בארה”ב. בישראל משתפת החברה פעולה עם “מקורות” בהטמעת הטכנולוגיה.

מנכ”ל WellToDo חובב גילן אמר כי “ההשקעה של חברת AST והטכניון היא ציון דרך משמעותי עבור WellToDo. השקעה זו תאפשר לנו לפרוץ לשווקים שבהם קיים צורך משמעותי בטיפול במים, ובהן יש למערכות שלנו יתרון משמעותי. אנו מעריכים מאד את האמון שניתן בחברה.”

בעז שיצר, מנכ”ל AST, אמר כי “אנו רואים בטכנולוגיה של WellToDo טכנולוגיה מבטיחה, שתאפשר לנו לספק פתרונות פורצי דרך בתחום המים ללקוחות שלנו בארץ ובארה”ב ובמיוחד בסין ובהודו, שם אנו רואים התעניינות ערה בפלטפורמה ייחודית זו.”