פרס עזריאלי לאדריכלות הוענק לליז לייבוביץ ולנועה גנץ

בתמונה (מימין לשמאל) ליז לייבוביץ, האדריכל משה צור, יו"ר קרן עזריאלי דנה עזריאלי, נועה גנץ ועמית שלוש

בתמונה (מימין לשמאל) ליז לייבוביץ, האדריכל משה צור, יו”ר קרן עזריאלי דנה עזריאלי, נועה גנץ ועמית שלוש. קרדיט צילום : רפי דלויה

כבוד גדול לפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון: שתי סטודנטיות בפקולטה זכו בשני המקומות הראשונים ב’פרס דוד עזריאלי לפרויקט סטודנטים לאדריכלות’. ליז לייבוביץ קטפה את הפרס הראשון (60,000 ₪) על עבודתה “מושעא מושעא”: מבט מחודש על שכונת התקווה והצעה לעידוד יוזמות פרטיות של תושבים בשכונה. נועה גנץ זכתה במקום השני (25,000 ₪) על עבודתה “מינוס 400”: חשיבה מחודשת על המפגש בין אדם לסביבה במרחב ים המלח. במקום השלישי (15,000 ₪) זכה עמית שלוש מבצלאל על עבודתו “Total Stage”.

טקס הענקת הפרס התקיים בראשית השבוע במוזיאון תל אביב לאמנות בהשתתפותם של בכירי עולם האדריכלות. קרן עזריאלי ישראל, בהנהגתה של יו”ר הקרן דנה עזריאלי, מיתגה השנה מחדש את הפרס לזכרו של דוד עזריאלי, וכחלק מכך הגדילה את שווי הפרסים לסכום של 100,000 ₪. בתחרות השתתפו 15 פרויקטים של סטודנטים מבתי ספר לאדריכלות ברחבי הארץ.

לאירוע הגיעה אורחת מיוחדת, שגם שימשה שופטת בוועדת השיפוט: אודיל דק, מהאדריכלים הבולטים בצרפת, שתכננה ועיצבה פרויקטי ענק ברחבי העולם ובהם האגף החדש במוזיאון לאמנות עכשווית ברומא, מסעדה ייחודית בתוך הבניין ההיסטורי של אופרה גרנייה בפריז, ושורה של פרויקטים בסין ובצפון אפריקה. דק התרשמה רבות מהחשיבה, היוזמה והיצירתיות שבאו לידי ביטוי בעבודתם של האדריכלים הצעירים.

דנה עזריאלי, יו”ר קרן עזריאלי ישראל וקבוצת עזריאלי, אמרה כי “זו השנה ה-12 שאנו מעניקים את ‘פרס דוד עזריאלי לפרויקט סטודנטים לאדריכלות’, שמטרתו להוקיר ולחזק יצירתיות, מקוריות ואיכות אדריכלית בקרב סטודנטים לאדריכלות בישראל. הפרס הזה משקף את הערכים שליוו את אבי לאורך השנים: מחויבות לקידום חינוך איכותי, שאיפה לפיתוח תחום האדריכלות ואהבת הארץ. אני מברכת את הזוכים ואין לי ספק כי העבודה, החוכמה והיצירתיות המשותפות לכלל הסטודנטים יעצבו את עתידה של האדריכלות בישראל.”

“החינוך למצוינות מהווה את המטרה המרכזית של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון,” אמר דיקן הפקולטה פרופ’ יהודה קלעי. “הפקולטה מחויבת להכשיר אדריכלים, מתכנני ערים, אדריכלי נוף ומעצבים תעשייתיים מוכשרים ואחראים שיהוו את חוד החנית בתהליכים ובשינויים שעוברת החברה הישראלית בפרט, והאנושות בכלל.
“פרס דוד עזריאלי הוא גולת הכותרת של עבודתם של כל הסטודנטים לארכיטקטורה בארץ, ומהווה תמריץ למצוינותם. אנו גאים בהישגיהן של ליז לייבוביץ ונועה גנץ, ומברכים את מוריהן – גבי שוורץ, פאתינה אבריק-זבידאת ורונן בן אריה (אשר הנחו את עבודתה של ליז ליבוביץ), ושמעיה צרפתי ויונתן נתניאן (אשר הנחו את עבודתה של נועה גנץ).”

באירוע הענקת הפרס נכחו הרעיה והאם סטפני עזריאלי, חברי הוועד המנהל של הקרן ובהם הדירקטורים אירית איזקסון וישראל רוזנברג, מנכ”לית קרן עזריאלי ישראל עופי זיסר, משנה ליו”ר קבוצת עזריאלי לשעבר מנחם עינן, מנכ”ל קבוצת עזריאלי יובל ברונשטיין, מנכ”ל קניוני עזריאלי ארנון תורן, מנהל תחום הדיור המוגן יורם בן פורת ובכירים נוספים. עוד נכחו החברים בצוות השיפוט: האדריכלים פרופ’ משה צור, פרופ’ כרמלה יעקבי וולק, איילת כרמון וגבי עובד.