54 חברות השתתפו ביריד התעסוקה בטכניון

כימאים, מהנדסי מכונות ומומחי סייבר: חברות ההיי-טק מחפשות בטכניון את הסטודנטים הטובים ביותר.

מימין לשמאל : ברוריה זומר-פדידה, ראש היחידה להכוון קריירה, המשנה לנשיא הטכניון פרופ' משה סידי ופרופסור מוריס אייזן דיקן הסטודנטים ביריד

מימין לשמאל : ברוריה זומר-פדידה, ראש היחידה להכוון קריירה, המשנה לנשיא הטכניון פרופ’ משה סידי ופרופסור מוריס אייזן דיקן הסטודנטים ביריד

אלפי סטודנטים ובוגרי הטכניון השתתפו בשבוע שעבר ביריד התעסוקה של הטכניון. 54 חברות, מהמובילות במשק הישראלי, הקימו 114 ביתנים שבהם הציגו את המשרות הזמינות וראיינו את הסטודנטים ואת הבוגרים. עם החברות שהשתתפו ביריד נמנות אינטל, IBM, רפאל, אלביט, התעשייה הצבאית לישראל, ,Alpha Omega צ’ק פוינט, מארוול, PayPal , התעשייה האווירית ועוד רבות וטובות.

השנה השתתפו ביריד גם חברות חדשות רבות, שזו להן הפעם הראשונה ביריד. אחת מהן היא PayPal, המציעה תשלום מאובטח באמצעות האינטרנט. “אם בעבר חיפשנו רק אנליסטים,” אמרה מנהלת הגיוס שיבולת סיון, “הרי שהיום אנחנו מגייסים מהנדסים במגוון תחומים הרלוונטים לניהול סיכונים בסחר באינטרנט ובאנליזות. כמו כן אנו מחפשים מהנדסי תוכנה לניתוח דאטה ובעלי התמחות בסייבר.”

התעשייה האווירית “גייסה” ליריד את אמן החושים ליאור מנור, שערך מופע אינטראקטיבי של פעלולי מחשבה וטריקים. “הרי גם אנחנו עוסקים באקסטרים של המחשבה,” הסבירה עדי בן שושן, ראש תחום גיוס וקליטת אקדמאים בתעשייה האווירית. “המל”טים, הטילים והמשדרים שאנחנו מתכננים ומייצרים הם אקסטרים למהנדסים, וחשוב לנו להציג לסטודנטים בטכניון דימוי יצירתי ואטרקטיבי. אנחנו רוצים אצלנו את הסטודנטים הכי טובים – ואלה הרי נמצאים בטכניון.”

חברת רפאל ניצלה את היריד לחשיפה ראשונה של מערכת “שרק”. המערכת, שהוצבה במרכז הקמפוס, היא כוורת של טילי “תמוז” המותקנת על רכב קרבי משוריין. “תמוז” הוא טיל אלקטרואופטי מדויק ממשפחת טילי “ספייק” מתוצרת רפאל. נירית עציון, מנהלת מרכז הגיוס של רפאל, ציינה כי רפאל מציעה לסטודנטים בכלל, וסטודנטים מהטכניון בפרט, אתגר טכנולוגי ויציבות תעסוקתית. היא הוסיפה כי “בשל הדרישה הגוברת בקרב סטודנטים ובוגרים להצטרף לעבודה ברפאל נמשיך גם ב-2016 לקיים מגוון פעילויות גיוס במטרה להביא אלינו את האנשים הטובים ביותר.”

אמן החושים ליאור מנור בביתן של התעשייה האווירית

אמן החושים ליאור מנור בביתן של התעשייה האווירית

“בשנים האחרונות אנו עדים לגידול ברור ומתמיד במספר החברות המשתתפות ביריד התעסוקה,” אמר המשנה לנשיא הטכניון פרופ’ משה סידי. “מגמה זו מעידה על צרכי התעשייה המתקדמת בישראל ועל החשיבות שמייחסות חברות אלה לסטודנטים ולבוגרי הטכניון. הטכניון מכשיר מהנדסים מצוינים לקריירה ארוכת טווח, ומאות הסטודנטים שסבבו בין ביתני הגיוס של החברות המובילות במשק הם עדות חיה למצוינות זו הבאה לידי ביטוי לא רק במחקר המדעי, אלא גם בעובדה שבוגרי הטכניון מבוקשים מאוד גם בשוק העבודה התחרותי של היום.”

“זאת הזדמנות מצוינת להוכיח לסטודנטים כי ההשקעה הרבה בלימודים נושאת פרי, ולחברות זו הזדמנות לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר,” אמר דיקן הסטודנטים בטכניון, פרופ’ מוריס אייזן. “החברות ביריד מחפשות מהנדסים ובוגרי טכניון במגוון רחב של תחומים – מכימיה וביוטכנולוגיה, דרך הנדסת מכונות והנדסת חשמל וכלה בבוגרי מדעי המחשב למשרות בתעשיית הסייבר המתפתחת. אין לי ספק שהיריד יתרום להצטרפותם של בוגרים נוספים למאגר המכובד של בוגרי טכניון התופסים כיום עמדות מפתח במשק הישראלי ותורמים לעוצמתה הטכנולוגית של מדינת ישראל.”

“אנו פועלים רבות ובערוצים מגוונים במהלך כל השנה כדי להעניק לסטודנטים ולבוגרי הטכניון יתרון משמעותי בהשתלבות בשוק העבודה,” אמרה ברוריה זומר-פדידה, ראש היחידה להכוון קריירה ו-IAESTE בלשכת דיקן הסטודנטים בטכניון. “אנו שמים דגש על הקניית כלים מקצועיים, שיאפשרו לסטודנטים להפוך את ידיעותיהם ואת כשרונותיהם למקור פרנסה ובכך להגשים חלום ולבנות קריירה. אנו עוסקים כל העת בחיזוק קשרי הטכניון עם התעשייה במטרה לקדם את גיוס הסטודנטים והבוגרים שלנו ולשלבם בחברות אלה. הבוגרים שלנו מהווים את חוד החנית של הכלכלה בישראל.”

סטודנטים ביריד התעסוקה בטכניון

סטודנטים ביריד התעסוקה בטכניון

בביתן של אלביט ביריד התעסוקה

בביתן של אלביט ביריד התעסוקה