פעם שנייה ברציפות: מדליית זהב לנבחרת הטכניון בתחרות iGEM הבינלאומית

נבחרת הטכניון לתחרות iGEM הבינלאומית זכתה במדליית זהבנבחרת הטכניון לתחרות iGEM הבינלאומית זכתה במדליית זהב, זו השנה השנייה ברציפות. בנוסף למדליה זכתה הקבוצה בהישגים הבאים: מקום ראשון במסלול ‘יישום חדש’ ושלוש פעמים במקום החמישי בגמר – (1)המצגת הטובה ביותר, (2) התכן היישומי הטוב ביותר ו(3)החלק הבסיסי הטוב ביותר.

נבחרת הטכניון, ובשמה המלא Technion iGEM team 2015, פיתחה פתרון ייחודי למניעת התקרחות, המבוסס על מחקר בביולוגיה סינתטית. מדובר בחומר המופרש לקרקפת ממסרק ייחודי ומפרק את ההורמון הגורם להתקרחות הגברית. בניגוד לתרופות הקיימות, הנצרכות בבליעה ועשויות לגרום לאין-אונות, לטכנולוגיה שפותחה בטכניון לא יהיו תופעות לוואי כאלה שכן היא אינה כוללת בליעה של חומר כלשהו.

מנחה הקבוצה, פרופ’ רועי עמית מהפקולטה להנדסת טכנולוגיה ומזון, מסביר: “הזכייה הכי משמעותית שלנו היא ב- Best New Application Project, כלומר במקום הראשון במסלול ‘יישום חדש’ שבו התחרינו. גם ההעפלה לגמר, וההישגים שרשמנו בו, משמחים מאוד.”

כאמור, זו השנה השנייה שנבחרת הטכניון זוכה במדליית זהב בתחרות, ולתחרות הנוכחית התכוננה הקבוצה במשך שנה וחצי, ובמיוחד בחודש האחרון. “ההתמודדות בתחרות בינלאומית בסדר גודל כזה היא חוויה יוצאת דופן,” אומר חבר הקבוצה אלכסיי טומשוב. “הרמה גבוהה והאתגר עצום. אתה חייב כל הזמן לשמור על מקוריות, חדשנות ורמה מחקרית גבוהה ביותר, כי אתה מתמודד מול מאות קבוצות מהאוניברסיטאות המובילות בעולם.”

גם נבחרת התיכוניסטים של הטכניון – נבחרת התיכוניסטים הראשונה בישראל – לא חזרה בידיים ריקות: היא זכתה במדליית כסף ובפרס Best Modeling. נבחרת זו מבוססת על תלמידי תכנית הנשיא לגילוי וטיפוח מדעני וממציאי העתיד, המתקיימת ביחידה לנוער שוחר מדע בטכניון.

Technion iGEM team 2015, פיתחה פתרון ייחודי למניעת התקרחותTechnion iGEM team 2015, פיתחה פתרון ייחודי למניעת התקרחות