נשים באמ”ת (אלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת)

התלמידות בביקור במעבדה לבקרה ורובוטיקה. צילום: שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון

התלמידות בביקור במעבדה לבקרה ורובוטיקה. צילום: שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון

meho3

מאה תלמידות מצטיינות במתמטיקה השתתפו ביום עיון מיוחד בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון. דיקן הפקולטה: ייצוג הסטודנטיות בפקולטה עומד על 18.2%, ואין סיבה שלא נגיע ל-50%.

תחת הכותרת נשים באמ”ת (אלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת) קיימה בשבוע שעבר הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, זו השנה השלוש עשרה ברציפות, יום עיון לתלמידות מצטיינות בלימודי המתמטיקה. מטרת יום העיון הייתה לחשוף בפני התלמידות את הפקולטה ומסלולי הלימוד המגוונים בה ולעורר בהן מודעות לחשיבות ולמרכזיות תחום הנדסת החשמל בתעשיות עתירות הידע בארץ, כמו-גם לכדאיות הלימוד כקרש קפיצה מקצועי וכרטיס כניסה לחברות מובילות.

ביום העיון המיוחד השתתפו כ-100 תלמידות מצטיינות, הלומדות חמש יחידות מתמטיקה לבגרות, מ-17 בתי ספר מכל רחבי הארץ. יום העיון חולק לשני מושבים, במהלכם נחשף קהל המשתתפות למסלולי הלימוד המגוונים בפקולטה להנדסת החשמל, דרך הרצאות מרתקות של חברי סגל, כדוגמת הפרופסור איילת טל שהרצתה על מחקרה בתחום הגרפיקה הממוחשבת ופרופסור אבינועם קולודני שהרצה לתלמידות על מהנדסים ששינו את פני החברה. בהמשך סיירו התלמידות במעבדות הפקולטה ונפגשו עם סטודנטיות ובוגרות של הפקולטה.

“הסטודנטיות בפקולטה להנדסת חשמל מהוות השנה, 18.2% מכלל הסטודנטים,” אמר דיקן הפקולטה, פרופסור אריאל אורדע, “אין שום סיבה שמספר הסטודנטיות בפקולטה לא יהיה דומה למספר הסטודנטים. אני סבור שהמספר הנמוך של סטודנטיות בפקולטה נובע מחוסר היכרות עם תחומי הלימוד בהנדסת חשמל והגיוון הרב שלהם. הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון היא מהמובילות בעולם. הנדסת החשמל הינה שטח דינאמי ומתחדש וניתן להתפתח בה במגוון תחומים.”

“לא קל להתקבל לטכניון ולא קל להתקבל לפקולטה להנדסת חשמל. לכאן מגיעים רק המצוינות והמצוינים באמת,” אמר המשנה לנשיא הטכניון פרופסור משה סידי לתלמידות. “אנו רואים חשיבות מיוחדת בהגדלת מספר הסטודנטיות בטכניון. אנו לא מאמינים באפליה מתקנת, כי אם ביצירת תנאים למתן הזדמנות שווה ובטיפוח המצוינות. בפני אלה מכן, שתסיימנה את הלימודים בהצלחה ייפתח מגוון של אפשרויות להשתלב בתפקידי מפתח מרתקים בתעשייה, באקדמיה ובמחקר.”

“אני מאחלת לנו שנשים בעלות השפעה ומנהיגות בעולם הטכנולוגי והעסקי יהיו עניין שבשגרה,” אמרה הדוקטורנטית עדי חנוכה. “אין סיבה שנהיה פחות מ-50% מהסטודנטיות בטכניון, מהשׂרוֹת בממשלה, ממנהיגוֹת העולם. המסר שלי עבורכן הוא שאין מקום שלא תוכלו להגיע אליו אם רק תרצו. אין משימה שהיא בלתי אפשרית. אם בחרתן ללמוד כאן, הרוח הזו כבר טבועה בכן. לכו לכבוש את הפיסגה, ואני אתגאה שהכרתי אתכן כבר קודם.”