הטכניון ו TUB יערכו כנס מיוחד בנושא פוטוניקה ירוקה

פרופ' גדי אייזנשטיין, ראש המכון לננוטכנולוגיה ע"ש ראסל ברי

פרופ’ גדי אייזנשטיין, ראש המכון לננוטכנולוגיה ע”ש ראסל ברי

פרופ' דיטר בימברג, שמארח את הכנס השנה- 2015 בברלין

פרופ’ דיטר בימברג, שמארח את הכנס השנה- 2015 בברלין

הכנס יעמוד בסימן יובל החמישים לקשרים הדיפלומטיים בין גרמניה לישראל.

בתאריכים 31-30 במרץ 2015, יקיימו האוניברסיטה הטכנית של ברלין (TUB) והטכניון כנס בן יומיים בברלין בנושא ‘פוטוניקה ירוקה’. הכנס, שיתקיים ב- TUB, יתמקד בבעיות הנובעות מהעלייה הדרמטית בשימוש באינטרנט וחוסר היכולת לספק את האנרגיה החשמלית הדרושה לתמיכה בה. חלק ניכר מהכנס יוקדש לטכנולוגיות חדשניות המבוססות על שימוש מתקדם בפוטונים, וזאת כמחווה ותרומה ל”שנת האור” עליה הכריז האו”ם. על פי הכרזה זו תוקדש 2015 לאור ולטכנולוגיות המבוססות עליו.

 

בכנס יופיעו מומחים ומפתחים מהתעשייה וממעבדות ממשלתיות ברחבי העולם, אשר יציגו טכנולוגיות אלקטרוניות ואופטואלקטרוניות הנוגעות למחשוב ותקשורת נתונים (“לקראת אינטרנט ירוק”) ושיטות פוטו-וולטאיות לקציר אנרגיה (Energy Harvesting).

בבוקר יום שני, 30 במרץ, ייערך טקס לציון 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל והרפובליקה הפדרלית של גרמניה, בו ישתתפו נציגי ממשל בכירים משתי המדינות, ויצוינו גם עשרות שנים לקשרים ההדוקים בין הטכניון ל- .TUB

בתום הכנס יוצגו המתווים וכיווני הפעולה של שתי האוניברסיטאות הנודעות, בהקשר של פיתוח משותף של טכנולוגיות ויישומים חדשניים לרווחת האנושות במאה ה-21. במסגרת שיתוף הפעולה יעודדו שני המוסדות ויממנו מחקרים משותפים של חוקרים צעירים.

הכנס מאורגן על ידי נשיא TUB, המיוצג על ידי המרכז לננו-פוטוניקה, יחד עם הטכניון, המיוצג על ידי מכון ראסל ברי למחקר בננו טכנולוגיה ואגודת ידידי הטכניון בגרמניה.

להרשמה עד 16 במרץ 2015: http://green-photonics-symposium.com/