“יום נשים” בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון

התלמידות במעבדה לביו-רובוטיקה ולביו-מכניקה של פרופסור אלון וולף

התלמידות במעבדה לביו-רובוטיקה ולביו-מכניקה של פרופסור אלון וולף

התלמידות במעבדה לאופטומכניקה של פרופסור טל כרמון

התלמידות במעבדה לאופטומכניקה של פרופסור טל כרמון

ד"ר ירום, בוגרת הפקולטה, המכהנת כיום כמנהלת המחקר והפיתוח של חטיבת מנור ברפאל

ד”ר ירום, בוגרת הפקולטה, המכהנת כיום כמנהלת המחקר והפיתוח של חטיבת מנור ברפאל

“ככל שיותר נשים יצטרפו לתחומים המדעיים-טכנולוגים, כך יגדל הממשק בין ההנדסה לחיים, וכך יוכלו נשים לשלב ביתר קלות בין חיי משפחה, אתגרים במחקר, עניין ופרנסה הולמת.” כך אמרה ד”ר תמי ירום ביום נשים שנערך בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. ד”ר ירום, בוגרת הפקולטה, מכהנת כיום כמנהלת המחקר והפיתוח של חטיבת מנור ברפאל, וזה מכבר זכתה בפרס ‘עובד ישראל’. בהרצאתה היא עודדה את המשתתפות לבחור בלימודי הנדסת מכונות בטכניון, והוסיפה: “אני לא מאמינה באפליה מתקנת; אימרו לעצמכן שאתן טובות כמו האחרים ואפילו יותר, ואל תעצרו את עצמכן בגלל הסביבה.”

זהו יום הנשים החמישי שמקיימת הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון מדי שנה. מטרתו: לעורר מודעות לחשיבותו של התחום בקרב תלמידות תיכון הלומדות במגמות מדעיות-טכנולוגיות ומועמדות ללימודים בטכניון. ביום זה מקבלות המשתתפות סקירה על מקצוע הנדסת המכונות בתעשיות עתירות הידע ובאקדמיה, ועל לימודי הנדסת מכונות בטכניון כקרש קפיצה לקריירה בתחום זה.

באירוע, שהתקיים בשיתוף עם תכנית ‘מצוינות למדעים’ של עיריית חיפה ותכנית המצוינות למגזר הדרוזי ‘ניצני הטכניון’, השתתפו 200 תלמידות י”א -י”ב הלומדות במגמות מדעיות-טכנולוגיות, וכן תלמידות במכינה הקדם-אקדמית של הטכניון וסטודנטיות בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון.

יום הנשים חולק לשני מושבים, במהלכם נחשף קהל המשתתפות למקצוע הנדסת המכונות דרך הרצאות מפי בוגרות הפקולטה המשמשות בתפקידים בכירים בתעשייה, וסיורים במעבדות הפקולטה, שהציגו פיתוחים טכנולוגיים ומחקרים פורצי דרך.

דיקן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, פרופסור יורם הלוי, בירך את התלמידות ואמר: “אנחנו בפקולטה רוצים לקבל את הסטודנטים הטובים ביותר. ישנן נשים רבות ומוכשרות שבעבר לא מצאו את דרכן לפקולטה ולטכניון. מהנתונים שבידי אני יכול לומר לכן במפורש כי ציוני הסטודנטיות בפקולטה גבוהים בממוצע מציוני הסטודנטים. תחום הנדסת המכונות הוא רב ומגוון, ואני מקווה שבזכות החשיפה למגוון התחומים שתקבלו היום בפקולטה תצטרפו אלינו. נקבל אתכן בזרועות פתוחות.”

“אני מברכת אתכן בשם כל נשות הטכניון,” אמרה לתלמידות כלת פרס ישראל, פרופסור מרים ארז, המשמשת מרכזת נושא מעמד האישה בטכניון. “אנחנו בטכניון מתקדמים בצעדים יפים לנוכחות רבה יותר של נשים בקמפוס, והסטודנטיות החדשות מהוות 40% מכלל הסטודנטים שהחלו ללמוד כאן בשנת הלימודים הנוכחית. לצערי אחוז הנשים בהיי-טק הישראלי נמוך, אבל הטכניון הולך ומשתנה ועמו מגוון תחומי הלימוד. אני מקווה שתבחרו להצטרף לטכניון. זהו שינוי שיוביל לרווחתכן ולרווחת החברה הישראלית כולה.”

“תמיד אהבתי לפרק ולהרכיב דברים”, אמרה לתלמידות בוגרת הפקולטה יעל שילוח, המשמשת כראש צוות פיתוח באינטל חיפה. “אני מתחברת לצד המעשי ולכן בחרתי ללמוד הנדסת מכונות. קשה לחזות את העתיד, אך אם תלמדו בטכניון תהיו חלק מהתעשייה שתיצור את העתיד. תחום הנדסת המכונות הוא בסיס נפלא להשתלבות בעולם הטכנולוגי”.

האירוע התקיים בתמיכת ‘אינטל ישראל’ נותנת החסות לאירוע, ו’מוטורולה סולושנס ישראל’, שתרמה מלגות עידוד לסטודנטיות שהחלו את לימודיהן בפקולטה בשנה”ל תשע”ה.

בתמונה בעמוד הבית: אסנת חורב (מימין) מנהלת קשרי אקדמיה וקהילה במוטורלה סולושנס ישראל עם הסטודנטיות זוכות מלגות העידוד של מוטורולה.