40 חברות גייסו מאות סטודנטים ביריד התעסוקה בטכניון

tas2

tas5

tas3

40 חברות, מהמובילות במשק הישראלי, השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון. ביריד, שהתפרס על פני עשרות ביתנים שהוצבו בקמפוס הטכניון (בשדרה המרכזית של הטכניון, בבית הסטודנט, בבניין סגו ובבניין אמדו), גייסו החברות לשורותיהן מאות סטודנטים.

“אלפי הסטודנטים שסבבו בין ביתני הגיוס של 40 מהחברות המובילות במשק הישראלי הם עדות חיה למצוינות של הטכניון,” אמר פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי ציבור ופיתוח משאבים. “מצוינות זו מוצאת ביטוי לא רק במחקר המדעי, אלא גם בעובדה שבוגרי הטכניון מבוקשים מאוד גם בשוק העבודה התחרותי של היום. כל המנהלים שפגשתי ביריד מעידים כי הם מעדיפים לגייס בראש ובראשונה בוגרי טכניון.”

“השתלבותו של הסטודנט בעבודה במהלך הלימודים היא בעינינו חלק אינטגרלי בבניית עתידו המקצועי,” אמר פרופסור מוריס אייזן, דיקן הסטודנטים בטכניון. “היריד היה אמור להתקיים בשבוע שעבר, אך עקב תנאי מזג האוויר הקשים החלטנו לדחות אותו, כדי לאפשר לסטודנטים ליהנות מקיומו ולהיחשף לכמה שיותר חברות.”

חברת רפאל, המגייסת לשורותיה מאות סטודנטים ובוגרים מדי שנה, הציגה ביריד את מערכת “כיפת ברזל”, שהיוותה מוקד משיכה לסטודנטים רבים שביקשו להצטלם לצידה. אלפיים מתוך 6,500 עובדי רפאל הם בוגרי הטכניון, ו-350 מהם הם סטודנטים בטכניון.

נירית עציון, מנהלת מרכז הגיוס של רפאל, ציינה כי האתגר הטכנולוגי והיציבות התעסוקתית שרפאל מציעה מושכים מצטיינים רבים מקרב הטכניון, כמו גם ממוסדות אקדמיים אחרים. “צריך לזכור ש’כיפת ברזל’ היא רק אחת ממאות מערכות המפותחות ברפאל. מגוון התפקידים שאנחנו מציעים למועמדים הוא גדול מאוד וכולל תחומי הנדסה רבים, לרבות תוכנה, אווירונאוטיקה, חשמל, מכונות ופיסיקה. בשל הדרישה הגוברת בקרב סטודנטים ובוגרים להצטרף לעבודה ברפאל, נמשיך גם ב-2015 לקיים מגוון רחב של פעילויות גיוס במטרה להביא אלינו את האנשים הטובים ביותר.”

עדי מורה, מנהלת צוות גיוס באינטל ישראל, האחראית על ביתן הגיוס של אינטל ביריד הייתה מרוצה מאוד. ” יש לנו משרות פתוחות הרלוונטיות לבוגרים ולסטודנטים. הטכניון מבחינתנו הוא מקור לגיוס כוח אדם איכותי. אינטל משתתפת קבועה ביריד התעסוקה בטכניון ואנו משקיעים משאבים רבים בגיוס הסטודנטים. בחיפה פועל מרכז פיתוח גדול שלנו שמעסיק אלפים ואנו פונים לקהל רחב של סטודנטים בתחומי מדעי המחשב, הנדסת חשמל, הנדסת מחשבים ומערכות מידע. לסטודנטים שאנו מגייסים היום יש אופק להשתלב בעתיד בחברה.”

אלכסנדרה מוליבר, סטודנטית מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול : אני בשנה האחרונה ללימודי ואני מחפשת משרות בתחום ההתמחות שלי, מערכות מידע. קיום היריד זו הזדמנות טובה עבורנו, הסטודנטים, לשמוע על משרות בחברות השונות ולהבין אילו משרות קיימות בשוק.”

קוסטה ז’וקוב סטודנט שנה ב’ בפקולטה למדעי המחשב התראיין לחברת אינטל. זה היה ראיון קצר, הוא אומר, הם מחפשים סטודנטים. זו פעם ראשונה שאני מחפש עבודה דרך היריד משום שבסמסטר הבא אני מתכנן לשלב עבודה עם הלימודים.

ברוריה זומר-פדידה, ראש היחידה להכוון קריירה בלשכת דיקן הסטודנטים, אמרה כי הטכניון מקיים שני ירידי תעסוקה בשנה וחברות רבות משתתפות בשני הירידים. “אנו עוסקים כל העת בחיזוק קשרי הטכניון עם התעשייה מתוך מטרה לקדם את גיוס הסטודנטים והבוגרים שלנו ולשלבם בחברות אלה. בנוסף לירידים אנו מקיימים ימי זרקור ייעודיים, בהם מגיעים נציגי החברות לפקולטות ספציפיות ומגייסים ישירות מתוכן. הבוגרים שלנו מהווים את חוד החנית של הכלכלה בישראל.”

לדבריה, קיימת יציבות בביקוש לעובדים בשוק התעשיות המתקדמות, וזו אינדיקציה חיובית למצב המשק הישראלי בימים אלה.

ביריד השתתפו חברות היי-טק מובילות, בהן אפלייד מטריאלס, אמדוקס, צ’ק פוינט, ברודקום, אלביט מערכות, EZ chip, EMC, אינטל, מרוול, מלנוקס, מטריקס, פולס 500 פיליפס, סאן-דיסק, קוואלקום, TDK ויאהו, וכן חברות הזנק קטנות יותר, חברות טכנולוגיה רפואית וחברת התרופות דקסל פארמה. בנוסף השתתפו ביריד חברות פיננסיות – בהן “בלומברג”, המחפשת סטודנטים ובוגרים במדעי המחשב – וחברות ייעוץ וניהול פרויקטים. כן השתתפו ביריד משרד ראש הממשלה, הקריה למחקר גרעיני, תעש והתעשייה האווירית.