מהדקים קשרים

kkjk

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ופרופסור דני שכטמן ביקרו בסין במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה עם אוניברסיטאות ובתי ספר בסין.

באמצע ינואר ביקרו בסין נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, ופרופסור דני שכטמן. נלווה אליהם ד”ר משה מרום, מנהל פרויקט הטכניון בסין. בביקור זה נפגשו הפרופסורים לביא ושכטמן עם בכירים באוניברסיטת פקינג (המדורגת בראש טבלת האוניברסיטאות בסין), ודנו עמם בשיתוף פעולה בתחומים שונים ובהם חדשנות, הנדסת סביבה, כימיה, ועוד. בנוסף ביקרו השניים בבית הספר הצמוד לאוניברסיטת רנמין – בית הספר המוביל בבייג’ינג – ופרופסור שכטמן הרצה שם בפני 600 תלמידים.

הביקור הנוכחי בסין נועד להרחיב ולהעמיק את קשרי הטכניון בסין. בעתיד הקרוב ישקיע הטכניון רבות בביקורים כאלה כמו גם בבניית נוכחות ב-weibo (‘הטוויטר הסיני’), בחשיפת הטכניון בסין באמצעות ראיונות, כתבות וחומרים שיווקיים, ובקידום שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות ומוסדות חינוך אחרים.

במחוז גואנגדונג שבסין ייבנה, כידוע, מכון מחקר מדעי-טכנולוג על סמך ‘המודל הטכניוני’. “מכון טכניון-גואנגדונג” יוקם על פי הסכם שנחתם בשנת 2013 בין הטכניון, אוניברסיטת שנטאו וקרן לי קא שינג. במעמד חתימת ההסכם אמר פרובוסט אוניברסיטת שנטאו, פרופסור פּיי-הואה גו, כי אוניברסיטת שנטאו בחרה בטכניון מתוך 74 שותפים פוטנציאליים שנבחנו בקפידה – “משום שהטכניון הוכיח לָעולם מה נדרשת אוניברסיטת העתיד לעשות כדי להפיץ ערכים בעלי משמעות אזורית, לאומית ובינלאומית. מה שאנשי הטכניון ובוגריו עשו לקידום המשק הישראלי באמצעות מחקר וחדשנות, ראוי שיהווה דוגמה ומופת לאוניברסיטאות בסין. אם אוניברסיטאות רבות במחוז גואנגדונג ובסין כולה יפעלו כפי שהטכניון פועל בישראל, תתפתח גם אצלנו כלכלה מבוססת-חדשנות.”

העמקת הקשרים עם סין בכלל, והשותפות עם אוניברסיטת שנטאו בפרט, מבטאות את אסטרטגיית-הגלובליזציה שאומצה על ידי הטכניון, מגמה שהובילה גם לבניית מכון טכניון-קורנל לחדשנות ע”ש ג’ייקובס בניו יורק. במעמד חתימת הסכם טכניון-גואנגדונג אמר נשיא הטכניון כי “כשמחברים את הרוח הישראלית החדשנית והיזמית לגודלה הבלתי נתפס של סין, נוצרת שותפות אדירה. אנו מאמינים בגלובליזציה ובדיאלוג בין-תרבותי, ומקווים שבחיבור בין מתודולוגיות המחקר שלנו לבין משאביה של סין ועוצמתה ניצור מכון מחקר גדול, שיסייע לא רק לסין ולישראל אלא למין האנושי כולו.”