הטכניון משיק עם מיקרוסופט מיזם טכנולוגי חדש

דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון פרופ' עירד יבנה ומנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל יורם יעקובי. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון פרופ’ עירד יבנה ומנכ”ל מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל יורם יעקובי. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

 הטכניון השיק היום, בשיתוף עם מיקרוסופט מו”פ, מיזם מיוחד במעבדה לפיתוח תוכנה ומערכות בפקולטה למדעי המחשב. המיזם יתמקד בתחום Internet of Things וישמש את הסטודנטים בפיתוח טכנולוגיות חדישות במהלך לימודיהם בתחום. המעבדה מדמה בעיצובה ובתשתיתה הטכנולוגית עבודה בתנאי סטארט-אפ, ולצורך זה צוידה בתוכנות ובמחשבים חדשניים, לרבות סמארטפונים וטאבלטים להרצת אפליקציות במהלך הפיתוח. כמו כן הושם דגש במעבדה על הדמיה ויזואלית של סביבת עבודה אמיתית. לצורך כך נבחר קו עיצובי נקי וצבעוני שמאפיין חברות טכנולוגיה. קו זה מדמה עבור הסטודנטים סביבת פיתוח אותנטית של מרכז מו”פ או סטארט-אפ.

הקורס הראשון שהתקיים במעבדה היה קורס לתכנות מערכות בסביבת ארדואינו בהנחיית פרופסור יוסי גיל ובסיוע מומחים ממיקרוסופט. במסגרת הקורס, שנועד לאתגר את הסטודנטים בפרויקטים עצמאיים של בניית מוצר, תכננו הסטודנטים מערכות חכמות המשלבות חומרה ותוכנה בעזרת בקרים מבוססי ארדואינו, שמחוברים ל- Azure, הענן של מיקרוסופט. בין הפרויקטים שהוצגו בהשקת המעבדה: כפפה מוזיקלית המגיבה לצבע ומנגנת צלילים התואמים לצבעים שונים; שליטה בטלפון בעזרת מחוות יד בזמן נהיגה; אפליקציית-הכוונה לאדם עיוור בעזרת הסמארטפון, ועוד.

יורם יעקובי, מנכ”ל מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל, אומר: “האקדמיה מפתחת את המשאב הכי חשוב לתעשייה הישראלית: מהנדסות ומהנדסים איכותיים. לכן חשוב לנו להמשיך וליזום פרויקטים יחד עם האוניברסיטאות בישראל, כדי לתמוך בחדשנות באקדמיה ובהגדלת כמות הבוגרים שמסיימים בכל שנה את הפקולטות להנדסת מחשבים. חיזוק הקשרים בין האקדמיה לתעשיה חיוני לא רק לאקדמיה אלא גם לתעשייה, שניזונה מהמקוריות וחדות המחשבה שמייצרת האקדמיה הישראלית שנה אחר שנה. תכונות אלה מניעות את תעשיית ההיי-טק הישראלית”.

“הקורס הוא מעבדה של יוזמה ומקוריות,” אמר פרופסור יוסי גיל, ראש המעבדה לפיתוח תוכנה ומערכות ומנחה הקורס, “אנחנו מספקים לסטודנטים ציוד, משאבים, הדרכה וסיוע, והם מביאים איתם כישרון, יצירתיות ודמיון, ואכן מצליחים להפתיע אותנו שוב ושוב.”

המיזם בפקולטה למדעי המחשב הוא חלק משיתוף פעולה מתמשך בין מרכז הפיתוח של מיקרוסופט לטכניון. במסגרת שיתוף פעולה זה נפתח מרכז מחקר אקדמי משותף למיקרוסופט ולטכניון בתחום המסחר האלקטרוני. שיתופי פעולה אלה הם חלק מ- U.next- תוכנית מקיפה של מרכז המו”פ של מיקרוסופט המתמקדת במוסדות אקדמיים, סטודנטים וחוקרים בישראל. התוכנית כוללת תמיכה בסטודנטים, תוכניות פדגוגיות, מענקי מחקר, גישה לכלים ולמשאבים של מיקרוסופט וכן אירוח סדנאות וכנסים. מטרת התוכנית לעודד מצוינות אקדמית במחקר ולימוד על ידי מינוף יכולותיה ומשאביה של החברה.