AOL בונה על הטכניון

פרופסור פרץ לביא ומר ביל פנס

פרופסור פרץ לביא ומר ביל פנס

“אמריקה און-ליין” תשקיע 5 מיליון דולר במחקר שיתקיים בטכניון, ב-JCTI ובמרכז הפיתוח של AOL בישראל; בכירי AOL מארה”ב ומישראל ביקרו השבוע בטכניון.

AOL הודיעה בסוף השבוע שעבר כי תשקיע 5 מיליון דולר במחקר שיתקיים בטכניון, ב-JCTI (הקמפוס המשותף לטכניון ולאוניברסיטת קורנל) ובמרכז הפיתוח של AOL בישראל. שיתוף הפעולה יעודד חוקרים בטכניון ובקורנל-טק להעמיק את מחקריהם בתחומים כגון תקשורת, מזון, בריאות, חינוך, בטיחות, ממשק אדם-מחשב ועוד, להעניק למקבלי החלטות מידע נרחב ומדויק יותר, ולהעצים קהילות מקומיות.

 מרכז הפיתוח של AOL בישראל מתמחה בפיתוח חדשנות בתחום ה-Online video, ולכן יתמקד המחקר בטכניון בנושא זה ויעסוק בבדיקת השפעות הצפייה בווידאו על תחושות הצופה. המחקר יכלול חוקרים מתחום הפסיכולוגיה, מדעי המחשב ועוד, ו-50% מהחוקרות יהיו נשים. פרופסור מור נעמן, חבר סגל ב-JCTI, אמר כי “שונוּת היא יעד משמעותי של כל ארגון, בין אם אקדמי או אחר, והטכנולוגיות שאנו מפתחים ישרתו אוכלוסייה שחציה נשִׁים. לפיכך מן הראוי שהרכב צוות החוקרים ישקף יחס זה.”

משלחת של נציגים בכירים מחברת AOL ביקרו בטכניון ביום ב’ (17.11.2014), בראשותו של ביל פנס, סמנכ”ל טכנולוגיות ב-AOL  העולמית. חברי המשלחת התקבלו על ידי נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופסור בועז גולני, וראש המרכז להנדסת מחשבים בטכניון, פרופסור רפי רום.

פנס ועמיתיו ביקרו במעבדה לעיבודים גיאומטריים של תמונות, בפקולטה למדעי המחשב. במעבדה, בראשותו של פרופסור רון קימל, הוצגו מסכת אינהלציה מותאמת-אישית וטכנולוגיות של מציאות-רבודה. לאחר מכן ביקרה המשתחת במעבדה למערכות מקבילות, בראשות פרופסור צחי בירק, בפקולטה להנדסת חשמל.