שלום שנה א’

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא לסטודנטים החדשים:

“הטכניון השכיל להוות במשך שנות קיומו אי של מתינות וסובלנות כלפי האחר. שימרו על כבוד האחר לא רק בחיי היום-יום בקמפוס, בחדרי הלימוד ובמעבדות, אלא גם ברשתות החברתיות”

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא

1,900 סטודנטים חדשים החלו היום את לימודיהם בטכניון. בטקס חגיגי שנערך לכבוד פתיחת שנת הלימודים, אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא: “היום אתם עושים את הצעד הראשון במסע של שלוש או ארבע שנים שבסופו אתם עתידים להצטרף לקבוצת עילית בחברה הישראלית: בוגרי הטכניון. הטכניון, מקום בו לומדים, מלמדים ועובדים, אלה לצד אלה, יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ’רקסים, חילוניים, דתיים, נשים וגברים, בשוויון מלא, השכיל להוות במשך שנות קיומו אי של מתינות וסובלנות כלפי האחר. אל “שמורת הטבע” הזו אתם נכנסים היום. אנא, נצלו את שהותכם כאן על מנת לרכוש ידע, להשכיל ולהצליח בלימודים. אך נצלו את הזמן גם על מנת ללמוד להכיר, לכבד ולהוקיר את האחר והשונה. כאשר תצאו מכאן תוכלו לנצל את הכלים הללו לא רק על מנת להקים את הסטארטאפ או לפתח את האפליקציה הבאה, אלא גם בכדי להפוך את החברה והמדינה בה אנו חיים למקום טוב יותר. שימרו על כבוד האחר לא רק בחיי היום-יום בקמפוס, בחדרי הלימוד ובמעבדות, אלא גם ברשתות החברתיות בהן האלימות המילולית חסרת הרסן וחסרת האחריות תורמת לקיטוב ולעוינות בחברה הישראלית, ובמקרים רבים אף מזינה את האלימות הפיזית.”

“הציפיות מכם גדולות,” אמר נשיא הטכניון, לסטודנטים החדשים במסגרת יום ההכוון, “מדינת ישראל אינה משופעת במשאבים טבעיים וייחודנו וסוד ההצלחה שלנו טמון ביכולתנו לטפח ולקדם את המשאב האנושי. בזכותו של המשאב האנושי הוקמה המדינה ובזכותו היא משגשגת ופורחת, חרף הקשיים.”

לסטודנטים החדשים יצטרפו ביום ראשון הסטודנטים הוותיקים. בשנת הלימודים תשע”ו ילמדו בטכניון בסך הכל כ-13,000 סטודנטים ב-17 פקולטות, מתוכם 9,000 סטודנטים לתואר ראשון וכ-4,000 סטודנטים לתארים מתקדמים. (1101 מהם דוקטורנטים והשאר סטודנטים לתואר שני).

סטודנטים חדשים

סטודנטים חדשים

שנת הלימודים בטכניון נפתחת זמן קצר לאחר ההכרזה על פקולטה חדשה – הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, שפעלה עד כה במתכונת של מחלקה. אחת מתוכניות הדגל של הפקולטה היא “מבטים”, שבמסגרתה משלימים מאות בוגרים תואר ראשון נוסף – “הוראת המדעים”. סטודנטים אלה מגיעים לאחר שצברו ניסיון בתעשייה, בצבא ובגופים אחרים, ואלה מהם שמצטרפים למערכת החינוך מעשירים אותה וכבר מחוללים בה שינוי משמעותי.

השנה יארח הטכניון את תכנית לימודי החלל ה-29 (SSP) של אוניברסיטת החלל הבינלאומית (ISU). התכנית תתקיים בחודשים יולי-אוגוסט 2016 בקמפוס הטכניון, בחיפה וברחבי הארץ וייקחו בה חלק מאות סטודנטים מכל העולם.

השנה מציע הטכניון מספר מסלולי לימוד חדשים וייחודיים, במטרה לספק מענה לצורך הגובר במומחים בתחומים חדשניים של מדע, הנדסה וארכיטקטורה. בפקולטה לארכיטקטורה תפתח תכנית הלימודים החדשה. התכנית, שגובשה על סמך השינויים בעולם האדריכלות בפתח המאה ה-21, מבוססת על שני תארים נפרדים: “בוגר במדעי הארכיטקטורה” (B.Sc) ותואר “מגיסטר לארכיטקטורה ובינוי ערים” (M.Arch) עם אוריינטציה מעשית והתמחויות ספציפיות.

בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט נפתח מסלול מדעי חדש, לקראת תואר בוגר במדעי הרפואה, המיועד למועמדים בעלי ציון סכם גבוה המעוניינים בידע מעמיק במדעי החיים והרפואה.

בנוסף, פתח הטכניון מסלול חדש לתואר שני בהנדסת מערכות רכב, לנוכח דרישת התעשייה לבוגרים בעלי מיומנות גבוהה. תחומי הלימוד כוללים פיתוח, תכן וייצור מערכות רכב ומכלולים לתעשיית הרכב העולמית ובתשתיות הלאומיות, כגון רכבות ואמצעי תעבורה מתקדמים.

סטודנטים חדשים בפקולטה למדעי המחשב

סטודנטים חדשים בפקולטה למדעי המחשב

RAZ_9092