מ’חדר סודות’ ועד קיר טיפוס ורובוטים

62 חברות מהמובילות במשק הישראלי גייסו מאות סטודנטים לשורותיהן ביריד התעסוקה בטכניון

נציגי 62 חברות מהמובילות במשק הישראלי, השתתפו ביריד התעסוקה של הטכניון. ביריד, שהתפרס על פני 157 ביתנים בשדרה המרכזית של הטכניון,  גייסו החברות לשורותיהן מאות סטודנטים. עם החברות שהשתתפו ביריד נמנות אפלייד מטריאלס, אפל, צ’ק פוינט, אמזון, אלביט מערכות, מיקרוסופט, IBM, מלאנוקס, קוואלקום, PTC, ,Alpha Omega PayPal, eBay ועוד. בנוסף לחברות הגדולות השתתפו ביריד חברות הזנק קטנות יותר, שלחלקן זו הפעם הראשונה ביריד, וכן חברות טכנולוגיה רפואית, חברת התרופות טבע וחברות המזון יוניליבר ואסם. כן לקחו חלק ביריד משרד ראש הממשלה, חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות, התעשייה הצבאית והתעשייה האווירית.

DSC_4174חברות כמו רכבת ישראל, דלויט ובנק ג’י. פי מורגן השתתפו ביריד זו השנה הראשונה. “אנחנו הבנק מספר אחת באמריקה,” אמר בני הוד מנהל הגיוס של בנק ג’י.פי מורגן שהשתתפו זו השנה הראשונה ביריד, “אנו מחפשים סטודנטים בשנה האחרונה ללימודיהם במגוון תפקידים במדעי המחשב, הנדסת חשמל, מתמטיקה ופיזיקה.”

האטרקציות בהן מושכות החברות את הסטודנטים להתראיין ולהגיש קורות חיים הולכות ומשתכללות מידי שנה. ביריד הנוכחי בנתה התעשייה האווירית ‘חדר סודות’ מיוחד לסטודנטים עם אתגרים וחידות מדעיות, חברת ScalelO |EMC הקימה קיר טיפוס לסטודנטים אמיצים, בחברת יוניליבר הציגו סרט במשקפי תלת מימד, בחברתAXXANA  קיבל רובוט את פני הסטודנטים וחברת רפאל הציגה טיל טקטי חדש לטווחים קצרים והזמינה את הסטודנטים להתנסות בשיגור מדומה.

בביתן התעשייה האווירית בנו ‘חדר סודות’ מיוחד לסטודנטים עם חידות ואתגרים מדעיים. זו היתה אטרקציה מרכזית שמשכה עשרות סטודנטים לביתן.
“חדר הסודות יצר תנועה אדירה בביתן שלנו,” סיפרה מנהלת הגיוס אודליה כץ. “בתעשייה האוירית אנחנו מציעים מגוון רחב של תפקידים. יש לנו משרות בכל תחומי ההנדסה ואנחנו מובילים בתחומינו בעולם.”
“אנחנו מאוד אוהבים את הסטודנטים מהטכניון,” הוסיפה עדי בן שושן ראש תחום גיוס וקליטה בתעשייה האווירית, “אנחנו בקשר הדוק עם הפקולטות הרלוונטיות ותומכים בסטודנטים שעובדים אצלנו.”

DSC_4506הזוכים הגדולים של היום בביתן התעשייה האוירית היו שיר חן, קרן נאור והוד פלוגר סטודנטים שנה א’ מהפקולטה להנדסת חשמל שיחד עם סופי נובופסטובסקי מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון ואלון קום מהפקולטה למדעי המחשב הצליחו לפצח את חדר הסודות בזמן שיא של 6.5 דקות. החמישה זכו בכרטיסים לחדר סודות אמיתי. “הלך לנו מצוין ומאוד נהנו,” אמרה הסטודנטית קרן נאור, “שילבו כאן במשימות יצירתיות ואתגר מחשבתי בתחומי האופטיקה והלוגיקה.” זה בדיוק מתאים לסטודנטים בטכניון,” הוסיפה חברתה שיר חן.

אריק זיגלבוים מחברת מלאנוקס סיים בשנה שעברה את לימודיו בטכניון בפקולטה להנדסת חשמל, ליריד הגיע כדי לגייס סטודנטים למלאנוקס, שנוסדה על ידי אייל וולדמן, בוגר הטכניון. “האנשים אצלנו הם העיקר,” הוא אומר. “אני אוהב את אווירת העבודה הפתוחה במלנוקס, יוצא לך לחשוב הרבה במהלך היום.”

“היריד הוא הזדמנות מצוינת להוכיח לסטודנטים כי השקעתם הרבה בלימודים נושאת פרי, ולחברות זו הזדמנות לקלוט כוח אדם איכותי ומוכשר,” אמר דיקן הסטודנטים בטכניון, פרופסור מוריס אייזן. “אין לי ספק שהיריד יתרום להצטרפותם של בוגרים נוספים למאגר המכובד של בוגרי טכניון התופסים כיום עמדות מפתח במשק הישראלי ותורמים לעוצמתה הטכנולוגית של מדינת ישראל.”

“אנו פועלים רבות ובערוצים מגוונים במהלך כל השנה כדי להעניק לסטודנטים ולבוגרי הטכניון יתרון משמעותי בהשתלבות בשוק העבודה,” אמרה ברוריה זומר-פדידה, ראש היחידה להכוון קריירה ו-IAESTE בלשכת דיקן הסטודנטים בטכניון. “10% מהחברות ביריד משתתפות בו לראשונה.”