הטכניון במקום השמיני בעולם בטבלת האוני’ המובילות בזכייה בפרסי נובל

הטכניון דורג במקום השמיני בעולם בטבלת האוניברסיטאות המובילות בזכייה בפרסי נובל משנת 2000 ואילך. עורכי הדירוג ציינו כי הטבלה “מספקת הצצה לאוניברסיטאות הטובות ביותר בתחומיהן; אלה המטפחות את חברי הסגל הטובים בעולם, ומוכנות לתת להם את התמיכה ואת החירות הנחוצות להם כדי להגשים את יכולותיהם.”
הרשימה, שנערכה על ידי Times Higher Education, מדרגת כל אוניברסיטה על פי מספר הנובליסטים שהיו קשורים אליה בעת הענקת פרס נובל, בשיקלול מספר הזוכים באותה קטגוריה ומספר המוסדות הקשורים לזוכים אלה. בראש הרשימה, שאינה כוללת חתני פרס נובל בספרות ובשלום, ניצבת סטנפורד, ואחריה אוניברסיטת קולומביה. הטכניון, כאמור, מוקם במקום השמיני בעולם הודות לזכייתם של שלושה מחוקריו בפרס נובל בכימיה: פרופסור-מחקר אברהם הרשקו (2004), פרופסור-מחקר אהרן צ’חנובר (2004) ופרופסור-מחקר דן שכטמן (2011). הוא חולק את המקום השמיני עם MIT – המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס. הטכניון ומכוני המחקר ע”ש מקס פלנק בגרמניה הם המוסדות היחידים מחוץ לארצות הברית המופיעים ברשימה.
נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “הדירוג משמעותי במיוחד משום שסיפורי ההצלחה של הטכניון הם של מדענים שצמחו בחיפה. זאת בשונה מאוניברסיטאות מובילות אחרות במיוחד מארצות הברית, להן יש את המשאבים לזהות ‘כוכבים’ מבטיחים ולגייסם כמה שנים לפני הזכייה בנובל”.
לרשימה המלאה לחץ כאן

פרופסור-מחקר דן שכטמן

פרופסור-מחקר דן שכטמן

פרופסור-מחקר אהרן צ'חנובר

פרופסור-מחקר אהרן צ’חנובר

פרופסור-מחקר אברהם הרשקו

פרופסור-מחקר אברהם הרשקו