בנק הפועלים והטכניון מקימים מעבדת חדשנות משותפת למחקרים פורצי דרך בעולם הטכנולוגי-בנקאי

בנק הפועלים והטכניון חתמו על הסכם לשיתוף פעולה מחקרי ארוך טווח בתחום מדעי הנתונים (Data Science) וכן בתחומי מחקר נוספים כגון האינטרנט של הדברים (IoT) ובלוקצ’יין (Blockchain).

 

נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא ומנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו חותמים על ההסכם

נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא ומנכ”ל בנק הפועלים, אריק פינטו חותמים על ההסכם

שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים לטכניון מתקיים באמצעות חטיבת החדשנות שהוקמה בבנק ובהובלתם של דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון פרופ’ אבישי מנדלבאום וד”ר יואב אינטרטור, מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) בבנק הפועלים. ההסכם נועד לאפשר לבנק לשמור על היתרון הטכנולוגי התחרותי ולהוביל מהלכים חדשניים, כולל מימוש האסטרטגיה למתן שירותים אישיים וממוקדים יותר בהתאמה לכל לקוח על סמך חיזוי מדויק של צרכיו.

 

Data Science הוא תחום אקדמי חדש העוסק ביצירת מידע בעל ערך ובגיבוש מסקנות ותובנות מתוך בסיסי נתונים עצומים. זאת באמצעות שימוש במודלים סטטיסטיים מתקדמים, טכניקות כריית מידע, חיזוי אנליטי ועוד. שיתוף הפעולה יאפשר לבנק גישה לחוקרי ה-Data Science המובילים הנמצאים בטכניון.

לצורך שיתוף הפעולה תוקם בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש דוידסון בטכניון מעבדה ייעודית מאובטחת, בה יבצעו חוקרים מהטכניון ואנליסטים מהבנק מחקרים משותפים במטרה לפתור אתגרים שונים בעולם הטכנולוגי-בנקאי, כגון ניהול סיכונים מתקדם, חיזוי פעילות פיננסית של לקוחות עסקיים ופרטיים לצורך שיפור התאמתם של שירותים ומוצרים, ועוד.
ההסכם הנוכחי הוא חלק משיתוף פעולה נרחב אשר נרקם בין בנק הפועלים לטכניון, וכולל בין היתר שיתוף פעולה בין הבנק למרכז ברוניצה ליזמות בטכניון, המקיים את תחרות היזמות BizTEC לסטודנטים. המשתתפים בתחרות נעזרים במנחים בתחומי ה-Fintech מטעם הבנק.

 

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר: “החיבור בין הטכניון לבנק הפועלים מעניק לחוקרים ולסטודנטים של הטכניון את ההזדמנות לשיתוף פעולה מחקרי-יישומי עם גוף מרכזי ומוביל בכלכלה ובעסקים בישראל. תחום הבנקאות צפוי לעבור בעתיד הנראה לעין מהפכה של ממש, ושיתוף הפעולה של הטכניון עם בנק הפועלים מבטיח כי שני הגופים הללו ייטלו בה חלק מרכזי. ההסכם עליו אנו חותמים היום, כמו גם השקתה של התכנית הראשונה מסוגה בישראל לתואר ראשון בהנדסת נתונים ומידע, מבססים את מעמדו של הטכניון כמוביל עולמי בתחום ה-.Data Science”

מנכ”ל בנק הפועלים אריק פינטו אמר: “אנחנו מאמינים שעלינו להיות בנק שהוא אנושי, אישי וטכנולוגי גם יחד, והטמעה של מחקר מתקדם היא תנאי הכרחי ליישום האסטרטגיה הזו. שיתוף הפעולה עם הטכניון, גוף המחקר הטכנולוגי המוביל בישראל ומהמובילים בעולם, פותח בפנינו ערוצי מחקר חדשים וסולל את הדרך למימוש חזון החדשנות של בנק הפועלים. מעבדת המחקר המשותפת ופעילויות נוספות עם חוקרי הטכניון יסייעו לבנק לפתח את הבנקאות של המחר – בנקאות שמבוססת על טכנולוגיות פורצות דרך, תוך התאמה אישית לצורכי הלקוחות.”

אבי כוכבא, משנה למנכ”ל, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, אמר:
“כחלק מהתפיסה החדשה שמובילה חטיבת החדשנות בבנק הפועלים אנו רואים חשיבות בשיתופי פעולה הן בהטמעת טכנולוגיות סטארט-אפ מתקדמות והן במחקר ופיתוח עם מוסדות אקדמיים. אין לי ספק ששיתוף פעולה בין הבנק המוביל בישראל לבין המוסד הטכנולוגי המוביל בישראל יהווה מכפיל כוח אמיתי בחקר מדעי המידע והפינטק, וכן כלי לשירות טוב יותר עבור הלקוח הסופי”.

פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, אמר: “הטכניון מדורג כיום בין עשרים האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומים שונים של טכנולוגיות מידע ומיחשוב. יכולות אלו באות לידי ביטוי בכל אחת מהפקולטות ובתכניות המוצעות בהן, שכן לא ניתן כיום לקיים תכניות מחקר והוראה בהנדסה ומדעים מדויקים במנותק מטכנולוגיות מידע. העובדה שבנק הפועלים בחר בטכניון כשותף אסטרטגי לקידום החזון שלו בתחום שירותי ה-Fintech ברמה העולמית היא עדות נוספת למעמדו של הטכניון בנושא טכנולוגיות מידע בכלל והנדסת נתונים בפרט.”

 

בתמונה הגדולה מימין לשמאל: פרופ׳ אבישי מנדלבאום, דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע״ש דוידסון בטכניון, מר אבי כוכבא, משנה למנכ״ל, ממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, פרופ׳ פרץ לביא, נשיא הטכניון, אריק פינטו, מנכ״ל בנק הפועלים, פרופ׳ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, ד״ר יואב אינטרטור, CTO, חטיבת החדשנות, בנק הפועלים.

צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון.

 

 

יעניין אתכם גם: חדשנות, חדשנות טכנולוגית, חדשות טכנולוגיה, הייטק בישראל, חדשנות ישראלית, פיתוחים טכנולוגיים ישראלים