אחד עשר חברי סגל מהטכניון זכו בפרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי

חתן הפרס פרופ’ יוסי אברון מהפקולטה לפיזיקה הכריז בטקס כי יתרום את כספי הפרס להקמתה של קרן מלגות לדתל”שים (דתיים לשעבר) חרדים.

פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי הוענק זו השנה החמישית ברציפות על תרומה משמעותית לקידום החינוך האקדמי בטכניון, “כאות הוקרה והערכה לחברי הסגל האקדמי, המהווים דוגמה בתרומתם המתמשכת להוראה וללמידה ובמאמציהם לחזק את המעורבות ואת תחושת השייכות של הסטודנטים לטכניון.”

אחד עשר המרצים שזכו השנה בפרס הם:

  • פרופסור יוסי אברון – הפקולטה לפיזיקה
  • פרופסור רן אל-יניב – הפקולטה למדעי המחשב
  • פרופסור שלמה בכור – הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית
  • פרופסור יוסף בן אשר – הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל
  • פרופסור אילת ברעם-צברי – הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה
  • פרופסור-משנה מורן ברקוביץ – הפקולטה להנדסת מכונות
  • פרופסור מרק טלסניק – הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית
  • פרופסור דניאל לוין – הפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון
  • פרופסור אילן מרק – הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך
  • פרופסור רוס פינסקי – הפקולטה למתמטיקה
  • פרופסור דני רז – הפקולטה למדעי המחשב

 

זוכי פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי עם נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא. (מימין לשמאל : פרופ' דני רז, פרופ' רן אל-יניב, פרופ' שלמה בכור, פרופ' מרק טלסניק, פרופ' אילת ברעם-צברי, פרופ' דני לוין, פרופ' יוסי אברון, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, פרופ' יוסף בן אשר, פרופ' רוס פינסקי, פרופ' אילן מרק, פרופ'-משנה מורן ברקוביץ ועומר עמית יו"ר אגדות הסטודנטים בטכניון

זוכי פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי עם נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. (מימין לשמאל : פרופ’ דני רז, פרופ’ רן אל-יניב, פרופ’ שלמה בכור, פרופ’ מרק טלסניק, פרופ’ אילת ברעם-צברי, פרופ’ דני לוין, פרופ’ יוסי אברון, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, פרופ’ יוסף בן אשר, פרופ’ רוס פינסקי, פרופ’ אילן מרק, פרופ’-משנה מורן ברקוביץ ועומר עמית יו”ר אגדות הסטודנטים בטכניון

“זוכי פרס ינאי הם מודל לחיקוי, והם מבטאים את הקשר ההדוק בין הצטיינות בהוראה להצטיינות במחקר,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בנאומו בטקס הענקת הפרס.
“פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי נוסד כדי לשפר את איכות ההוראה בטכניון. השינוי הורגש כבר מהשנה הראשונה להענקתו, והוא הפך למותג ולשם נרדף למצוינות בהוראה. בטכניון של 2016 זוכי פרס ינאי הם מודל לחיקוי, כאשר צירוף המילים “חתן או כלת פרס ינאי” הפך לתו תקן נחשק למצוינות בהוראה.”

“הזוכים בפרס ינאי הם האור ההולך לפני המחנה. הם מופת לחברי הסגל ומושא לחיקוי,” אמרה בטקס פרופ’ חגית עטיה המשנה לנשיא הטכניון לעניינים אקדמיים. “זהו הפרס החשוב והמשמעותי ביותר הניתן בטכניון על הצטיינות בהוראה ועובדה זו ממחישה באופן מובהק וקונקרטי את החשיבות שהטכניון נותן להוראה.”

“לא באתם לטכניון כדי ללמד, ועם זאת אינכם רואים בהוראה נטל אלא הזדמנות,” אמר יו”ר אגודת הסטודנטים עומר עמית בטקס לחברי הסגל המצטיינים. “קשה ללמוד בטכניון. הסטודנטים בטכניון באים כדי ללמוד, לא כדי להעביר את הזמן או לְרצות את הוריהם. אתם הבנתם את הכוח שבידיכם ונתתם להם את הדבר הדרוש להם יותר מכל: השראה.”

בשם זוכי הפרס נשא דברים בטקס פרופ’ יוסי אברון מהפקולטה לפיזיקה שהכריז כי יקדיש את הפרס, 100 אלף שקלים, להקמתה של קרן מלגות לדתל”שים חרדים – חרדים שיצאו בשאלה. הסכום ישמש לתמיכה בסטודנטים אלה בטכניון.

“מדובר באחת האוכלוסיות המקופחות ביותר בארץ,” אמר פרופ’ אברון. “צעירים חילונים מגיעים לטכניון בדרך כלל עם בסיס-ידע ומוכנות. צעירים חרדים מגיעים עם ידע מועט – אבל זכאים לתמיכה כלכלית מהמדינה ומהטכניון. הדתל”שים החרדים קירחים מכאן ומכאן: אין להם השכלה ואין להם גב כלכלי. יותר מזה, רבים מהם נודו ממשפחותיהם בעקבות עזיבת הדת.”

משה ינאי, חלוץ עולמי בתחום איחסון המידע, ביקש בתרומתו להחזיר מעט לטכניון כתודה והוקרה על הכלים-לחיים שהמוסד העניק לו במרוצת לימודיו לפני ארבעים שנה. מאחר שזכר את תקופת לימודיו כקשה, ולפרקים אפילו טראומטית, הוא החליט בעצה אחת עם נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא לתרום 12 מיליון דולר אשר יוענקו למרצים שהצטיינו בתחום ההוראה, ובכך יתרום גם לסטודנטים בטכניון. הפרס, בסך 100 אלף שקלים למרצה, יוענק במשך עשרים שנה.

לדבריו “חשיבות הפרס היא בהפניית הזרקור על ההוראה והחינוך והבאתם לקדמת הבימה. המחקרים והפרסומים חשובים מאד אבל חשיבות ההוראה והחינוך ברמה האסטרטגית עולה עליהם. את דבריו הוא חתם במילות תודה לטכניון על שאפשר לו לתרום בחזרה לחברה בדרך ראויה ומשפיעה.

לחוברת הפרס לחץ כאן

פרופסור יוסף בן אשר – הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל

פרופסור יוסף בן אשר – הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל

פרופסור-משנה מורן ברקוביץ – הפקולטה להנדסת מכונות

פרופסור-משנה מורן ברקוביץ – הפקולטה להנדסת מכונות

פרופסור מרק טלסניק – הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

פרופסור מרק טלסניק – הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

פרופסור דניאל לוין – הפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון

פרופסור דניאל לוין – הפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון

 

פרופסור רוס פינסקי – הפקולטה למתמטיקה

פרופסור רוס פינסקי – הפקולטה למתמטיקה

פרופסור שלמה בכור – הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

פרופסור שלמה בכור – הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

פרופסור אילן מרק – הפקולטה לכימיה ע"ש שוליך

פרופסור אילן מרק – הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך

פרופסור דני רז – הפקולטה למדעי המחשב

פרופסור דני רז – הפקולטה למדעי המחשב

 

פרופסור אילת ברעם-צברי – הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה

פרופסור אילת ברעם-צברי – הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה

פרופסור רן אל-יניב - הפקולטה למדעי המחשב

פרופסור רן אל-יניב – הפקולטה למדעי המחשב

פרופסור יוסי אברון – הפקולטה לפיזיקה

פרופסור יוסי אברון – הפקולטה לפיזיקה